در پشت‌بام صحن‌های حرم رضوی ۷ هزارمتر مربع فضای زیارتی احداث می‌شود

  • ۲ سال قبل
  • 0

رییس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی گفت: مطالعات ایجاد ۷ هزار مترمربع فضای زیارتی در پشت بام صحن‌های جمهوری اسلامی و شیخ بهایی انجام شده است که این طرح در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

 خلیل‌الله کاظمی  در حاشیه بازدید از پروژه های در حال احداث حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه پشت بام زیارت با هدف توسعه فضای زیارتی و بهره مندی بیشتر از محیط حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته است.

هم اکنون ۱۲ پروژه در حرم مطهر در حال احداث است

کاظمی  با بیان اینکه برای پروژه های در حال احداث حرم مطهر حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد، اظهار کرد : هم اکنون ۱۲ پروژه در حرم مطهر در حال احداث است که بیشتر آنها تا پایان سال جاری به اتمام خواهند رسید.

کاظمی ، حفظ انواع هنرهای اسلامی در معماری و حفظ آرامش و رضایت زائران در حین پروژه های عمرانی را از مهمترین اولویت ها مراحل ساخت پروژه ها دانست و اظهار کرد: تغییرات انجام شده با هدف برطرف شدن نیاز زائران تا ۲۰ سال آینده و همچنین ارتباط معنادار حرم مطهر با فضای شهری انجام خواهد گرفت.

رییس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهری تاکیدکرد: افزایش حضور و متفاوت شدن نیاز زائران از اصلی ترین معیارها برای تغییر و تحولات در فضای حرم مطهر است که جهت رفاه و آسایش بدون تغییر در شاکله حرم رضوی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت مرتفع کردن گنبد بارگاه رضوی نیزبیان کرد: پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده که در مرحله بررسی است و اجرایی شدن این طرح به دلیل دشواریهای آن زمان بر است.

افزایش ۱۱۰۰ ظرفیت پارک و هوشمندسازی پارکینگ‌های زیرگذر 
رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی  درباره وضعیت پارکینگ‌های حرم مطهر اظهارکرد: پارکینگ‌های زیرگذر حرم مطهر به جزء پارکینگ ویژه خدام، دارای بیش از ۲۴۰۰ ظرفیت پارک خودرو است که با دستور اخیر تولیت معزز آستان قدس رضوی، تمامی این ظرفیت صرفا در اختیار زائران عزیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هوشمندسازی پارکینگ‌های زیرگذر حرم مطهر رضوی را در دستور کار داریم که یکی از مزیت‌های آن، ارائه لحظه‌ای اطلاعات در خصوص وضعیت خالی یا پر بودن آن هاست که زائران بزرگوار را برای مراجعه به پارکینگ‌ها راهنمایی خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه