۸ ماه بدون مدیر کل در ورزش خراسان رضوی

  • ۲ سال قبل
  • 0

در حالی که مدت‌هاست وزیر ورزش و جوانان کار خود را آغاز کرده اما همچنان وضعیت ورزش خراسان رضوی نامشخص است.

۳ شهریور ۱۴۰۰، با رای اعتمادی که مجلس شورای اسلامی به حمید سجادی داد، وی به عنوان وزیر ورزش و جوانان کارش را آغاز کرد. نزدیک به ۴۰ روز بعد، افشین داوری به عنوان سرپرست جدید ورزش خراسان رضوی و با حکمی ۴ ماهه به این اداره بازگشت.

حکم سرپرستی ۴ ماهه داوری برای بار دوم تمدید نشد، اما وی در کمال تعجب به کار خود در اداره کل ورزش استان ادامه داد تا مشخص شود اختلاف نظرهایی میان تاثیرگذاران استانی و وزارت ورزش و جوانان بر سر مدیرکلی خراسان رضوی وجود دارد.

در نهایت اما در روزی که داوری در حال برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاون ورزشی خود بود، با تماسی از سوی استانداری از هرگونه تغییری در اداره منع شد تا تکلیف حکم سرپرستی‌ و ابلاغ جدیدش مشخص شود.

بعد از مدت زمانی کوتاه از این حاشیه و با قهر داوری، در نهایت هاشمی‌جواهری به عنوان سرپرست مدیرکلی جدید ورزش خراسان کار خود را آغاز کرد. هاشمی جواهری که در سال‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد هم به همین سمت رسیده‌بود، دوباره از ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۰ کار خود را در این اداره آغاز کرد.

حالا اما با گذشت ۳ ماه، هاشمی‌جواهری هم به نظر می‌رسد به سرنوشت داوری دچار شده و با وجود گذشت ۱ هفته از خردادماه، باز هم خبری از حکم نهایی و رسمی مدیرکلی وی نشده‌است.

بدون شک ادامه مدیریت با حکم سرپرستی، ورزش خراسان رضوی را تضعیف می‌کند و لازم است که هرچه سریع‌تر وزیر ورزش و جوانان تصمیم نهایی خود را در خصوص ورزش استان بگیرد. اینکه بیش از ۹ ماه از رای اعتماد مجلس به وزیر گذشته و هنوز تکلیف ورزش یکی از مهمترین استان‌های کشور مشخص نشده‌است، شائبه‌های فراوانی را ایجاد می‌کند.

نباید فراموش کرد با تغییرات گسترده‌ و بعضا عجیبی که هاشمی جواهری در همین مدت زمان کوتاه حضورش در اداره کل به وجود آورده، فرسایشی‌تر شدن تصمیم‌گیری در خصوص راس اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فقط و فقط کار را برای مدیرکل آتی ورزش استان سخت می‌کند.

شاید به جرات بتوان گفت میزان تغییراتی که هاشمی‌جواهری در این مدت کوتاه در اداره کل ورزش و جوانان به وجود آورده، به مراتب فراتر از یک سرپرست بوده و بعضا حتی برخی از این تغییرات، موجب اعتراض منتقدان هم شده‌است.

پس از برکناری سروش پورآزاد، رییس موفق هیات پرورش اندام و بدنسازی خراسان رضوی و چند تغییر دیگر در ساختار اداره کل ورزش و هیات‌های استانی، حالا این بار شاهد تغییری دیگر در هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی هستیم. در حالی که در سال‌های اخیر روزبهانه، رییس سابق هیات موفق شده بود فعالیت‌های خوبی را در دوچرخه‌سواری خراسان رضوی صورت دهد، شاهد کناره گیری او و آغاز به کار طهوریان، عضو شورای شهر مشهد در راس هیات دوچرخه سواری استان به عنوان سرپرست هستیم.

آخرین عزل و نصب در دوران ۳ ماهه سرپرستی هاشمی‌جواهری اما به حدی عجیب بود که صدای اعتراض برخی را هم درآورد. شنیده می‌شود فردی با مدرک تحصیلی دیپلم کارودانش توسط هاشمی جواهری به عنوان سرپرست واحد ارزیابی عملکرد بازرسی و پاسخگویی به شکایات اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی منصوب شده‌است، اتفاقی که در نوع خود کم‌سابقه و یا حتی بی‌سابقه بوده‌است.

حضور احتمالی وزیر ورزش و جوانان در مشهد برای بازی‌های بین‌المللی جام امام رضا(ع) را شاید بتوان به فال نیک گرفت و امیدوار بود که هرچه سریعتر تکلیف ورزش استان مشخص شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه