قیمت نان فانتزی به زودی اعلام خواهد شد

  • ۲ سال قبل
  • 0

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر به دلیل آزاد شدن قیمت آرد، واحدهای تولیدی نان حجیم می‌توانند نرخ خود را اعلام کنند، اما اگر قرار باشد رقابتی شکل بگیرد این رقابت بر سر قیمت مصرف‌کننده است. تمام هزینه‌های تولید نان فانتزی در انجمن صنفی آنالیز، بررسی و راستی آزمایی شده و در نهایت نرخ واقعی و سود قانونی قیمت این نوع نان به زودی اعلام خواهد شد.

علی اصغریان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش قیمت نان فانتزی یا آزاد شدن  قیمت آرد اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیسه آرد سفید به ۱۹۶ هزار تومان تغییر پیدا کرده است، اما علاوه بر قیمت آرد عوامل دیگری نیز در قیمت نان فانتزی تاثیرگذار بوده و این عوامل شامل هزینه‌های سربار واحدهای تولیدی نان حجیم است.

وی افزود: دستمزد پرسنل، بیمه تامین اجتماعی، اجاره‌بها، استهلاک ساختمان و دستگاه‌ها و… از جمله هزینه‌های سربار در تولید نان فانتزی است. البته این هزینه‌ها در انجمن صنفی آنالیز، بررسی و راستی آزمایی شده و در نهایت نرخ واقعی و سود قانونی قیمت این نوع نان به زودی اعلام خواهد شد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی درباره رقابتی شدن قیمت نان فانتزی عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل آزاد شدن قیمت آرد واحدهای تولیدی نان حجیم می‌توانند نرخ خود را اعلام کنند، اما اگر قرار باشد رقابتی شکل بگیرد این رقابت بر سر قیمت مصرف‌کننده است. بنابراین در بازار انحصار شاهد متضرر شدن مصرف‌کنندگان خواهیم بود.

اصغریان تصریح کرد: باید ارزیابی‌هایی بر روی قیمت مصرف‌کننده صورت گیرد و دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صمت خراسان رضوی و اتاق اصناف مشهد برنامه خود را برای بررسی قیمت‌ها ارسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نرخ قیمت تولیدکنندگان از نرخ قیمت در برنامه ارسال شده از سوی دستگاه‌های اجرایی ذکر شده بالاتر باشد با این تولیدکنندگان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی تاکید کرد: تمامی مراکز صنفی واحدهای تولیدی نان حجیم در استان باید نرخ منطقی قیمت را به واحدهای تحت پوشش خود اعلام نمایند.

اصغریان ادامه داد: هم اکنون انجمن صنفی استان قیمت واحدی را برای نان فانتزی درخواست کرده و انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز قرار است، نرخ واقعی را ارائه دهد. لازم به ذکر است که همکاری انجمن صنفی و انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به منظور حذف هزینه‌های اضافی واحدهای تولیدی، توجیه مصرف‌کنندگان و وجاهت قانونی قیمت‌ها است.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *