۲ هفته سخت کرونایی در پیش

  • ۲ سال قبل
  • 0

علوم پزشکی مشهد: تا ۲ هفته دیگر پیک بستری های کرونا به مرحله خطرناکی می رسد
 کرونا در خراسان رضوی در حالی بی رحمانه می تازد که بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تا دو هفته دیگر پیک بستری های بیماران کرونا به اوج خود و به مرحله خطرناکی خواهد رسید. به نظر می رسد در واقع همان بحرانی را که چند ماه پیش تجربه کرده بودیم حالا با این وضعیت در حال تجربه کردن هستیم و هر روز بر تعداد شهرهایی که دچار وضعیت بحرانی و قرمز می‌شوند، افزوده می شود. آخرین آمارهای کرونا که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اختیار خراسان رضوی قرار داده، حاکی از این است که تا دو هفته دیگر پیک بستری های کرونا به بالاترین و خطرناک ترین مرحله خواهد رسید. همچنین بر اساس این آمار طی ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه ۲۳۸ بیمار کرونایی قطعی و مشکوک در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بستری شده اند و مجموع بیماران بستری ناشی از این بیماری به ۵۶۷ نفر رسیده است که این آمار افزایش ۱۰ درصدی بیماران بستری کرونا را نشان می دهد.
بستری ۱۳۷ بیمار کرونایی در ICU
بیماران بد حال ناشی از بیماری کرونا  که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند نیز در این آمار قابل توجه است به نحوی که ۱۳۷ بیمار بد حال کرونایی در ICU بستری هستند. آمار دیگر اعلامی روند بیماری کرونا از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز نشان می دهد طی ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه میزان مبتلایان قطعی و مشکوک به کرونا روند افزایشی را طی می کند و تعداد بیمارانی که به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده اند ۱۶۱۰ نفر بوده است.
مراجعه روزانه ۶ هزار نفر به درمانگاه ها
همچنین طبق آمارهای اعلامی در مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تنها در روز جمعه هفته گذشته دو هزار و ۱۳۸ نفر به این مراکز مراجعه کرده اند که با این حساب روزانه حدود شش هزار نفر به درمانگاه ها و مراکز ۱۶ ساعته تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می کنند.
گسترش شهرهای قرمز و نارنجی در استان
همچنین در آخرین اطلاعیه رنگ بندی کرونایی شهرستان ها، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در استان خراسان رضوی نیز افزایش یافت. به گزارش فارس، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در استان خراسان رضوی همچون سراسر کشور افزایش یافته است. هم اکنون شهرستان های کلات، مشهد، نیشابور، کاشمر، تربت حیدریه، سبزوار، بردسکن، ششتمد و رشتخوار در استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.
نتیجه مثبت آزمایش های کرونا در مشهد به ۶۰ درصد افزایش یافت
مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: هم اکنون روزانه هزار و ۴۰۰ آزمایش کرونا به این آزمایشگاه ارجاع می شود که نتیجه ۶۰ درصد آن ها مثبت است. دکتر سعید عامل جامه دار در گفت وگو با ایرنا افزود: روند مثبت شدن نتیجه تست های کرونا صعودی و سویه امیکرون نیز در نمونه ها کاملا غالب است. وی با بیان این که امیکرون به سرعت در جامعه در حال چرخش است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، کمبودی به‌ لحاظ کیت های آزمایشگاهی وجود ندارد. عضو هیئت علمی گروه میکروب و ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سویه امیکرون قدرت سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و تعداد مبتلایان همچنان رو به افزایش است. دکتر عامل افزود: در شرایط کنونی انجام واکسیناسیون کامل، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی ها نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد.
افزایش ۳۰ درصدی مراجعه کودکان بیمار سرپایی 
رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۳۰ درصدی مراجعه سرپایی کودکان مبتلا یا مشکوک به کرونا به این مرکز خبر داد. دکتر جعفری با بیان این که سویه امیکرون قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد و به همین دلیل میزان مراجعات سرپایی به مراکز درمانی و درمانگاه‌ها افزایش یافته است، اظهارکرد: بر اساس مطالعه انجام شده ویروس امیکرون ۷۰ برابر بیشتر از سویه دلتا در راه‌های هوایی تکثیر می‌یابد و به همین منظور لازم است که والدین از فرزندان خود بیشتر مراقبت کنند.
علاقه امیکرون به التهاب ریه در کودکان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که امیکرون علاقه بیشتری به التهاب ریه‌ها در کودکان دارد، تصریح کرد: به دلیل باریک تر بودن راه‌های هوایی کودکان و تکامل کمتر آن ، در صورت ابتلا به امیکرون، با سهولت بیشتری توسط مخاط تنگ و مسدود و باعث خس خس سینه و خروسک می‌شود. وی با تاکید بر این که چون سیستم ایمنی ذاتی کودکان قوی‌تر از افراد بالغ است و ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا در کودکان نادر است، اظهارکرد: علایم امیکرون به بیماری آنفلوآنزا شباهت دارد و این در حالی است که میزان ابتلا به نوع شدید یا حتی مرگ در کودکان در آنفلوآنزا بیشتر از امیکرون است. رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد اظهار کرد: میزان مراجعه بیماران به این مرکز از زمان شیوع امیکرون ۳۰ درصد افزایش داشته است و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به تبع بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از آمادگی لازم برای مقابله با این ویروس برخوردار است.

منبع :خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *