شمار بیماران سرپایی در مراکز تشخیص کرونا در خراسان رضوی افزایش یافت

  • ۲ سال قبل
  • 0

دکتر محمد پهلوان افزود: هم‌اینک بطور میانگین روزانه هزار و ۷۰۰ شهروند مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به مراکز جامع سلامت زیرپوشش این دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح ۱۶ شهرستان خراسان رضوی شامل کلانشهر مشهد مراجعه می‌کنند.

وی شمار کنونی بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای خرسان رضوی را ۵۶۰ نفر اعلام و بیان کرد: ۴۰۸ نفر از این بیماران در بیمارستانهای واقع در منطقه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل ۱۶ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی تحت درمان قرار دارند.

دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۱۲۰ نفر از مجموع بیماران کووید ۱۹ در خراسان رضوی بدحال هستند لذا در بخشهای مراقبت ویژه بستری شده‌اند.
وی گفت: دیروز نهم بهمن ماه شمار بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سطح خراسان رضوی به ۲۰۲ نفر رسید.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیرپوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، شهر مشهد و ۲ شهرستان دیگر از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی، ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۸۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین ۶ میلیون و ۹۸ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۰ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۴۹۸ دُز اول، ۵۳ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۹۹۸ دُز دوم و ۱۶ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۸۱ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۱ میلیون و ۴۴ هزار و ۴۷۷ دُز رسیده است.

در حال حاضر هفت شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

“پاندمی کرونا” در جهان ۳۷۰ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۱۳۰ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۴۱ نفر را گرفته است. ۲۹۲ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۶۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۷۵ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۴۰۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۰۵ هزار و ۶۶۱ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *