۲۰ درصد بستری‌های کرونای مشهد زیر ۱۸ سال هستند

  • ۲ سال قبل
  • 0

 مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده سهم گروه سنی زیر ۱۸ سال در بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه در اول بهمن ماه ۲۰ درصد بوده است.

دکتر محمد پهلوان  به روند افزایشی بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در سطح استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر ۵۵۹ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده که از این تعداد ۴۰۸ نفر متعلق به حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی افزود: همچنین طی روز گذشته ۲۰۲ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۱۴۵ بیمار است. علاوه بر این در حال حاضر ۱۲۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۹۳ نفر از این بیماران در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به روند افزایشی بیماران سر پایی مبتلا یا مشکوک به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طی روز گذشته ۱۵۷۰ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند که از این تعداد ۹۷۰ نفر به مراکز منتخب کرونا و ۹۷۱ نفر نیز به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه داشته‌اند. مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها ضمن افزایش ریسک ابتلا به عفونت موجب ایجاد ازدحام در این مراکز می‌شود.

پهلوان عنوان کرد: با توجه به ورود به موج ششم کرونا لازم است والدین مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه علاوه بر ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت منتخب ۱۵۰ درمانگاه نیز در سطوح یک و ۲ برای خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در مناطق مختلف مشهد فعال شده است. ۴۷ مرکز از این تعداد ارائه خدمات تست رپید را نیز بر عهده دارند.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *