• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • آزادی ۵ زندانی مالی با حمایت قاتل محمد علی نجفی در اوین ! / خودش باید نزدیک ۸ سال در زندان بماند!

آزادی ۵ زندانی مالی با حمایت قاتل محمد علی نجفی در اوین ! / خودش باید نزدیک ۸ سال در زندان بماند!

  • ۴ سال قبل
  • 0

محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران که به اتهام قتل همسر دومش، میترا استاد به تحمل ۷ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده است این روزها در زندان اوین مشغول انجام کارهای خیر است؛ آنچنان که تاکنون باعث آزادی تعدادی از هم بندی هایش شده است.
محمدعلی نجفی در ۶۸ سالگی روزهای سختی را می گذراند. او که پس از بخشش از سوی اولیای دم میترا استاد و نقض حکمش در دیوان عالی کشور امیدوار بود که در دور تازه محاکمه با حکم سبک تری از سوی قضات دادگاه مواجه شود حالا با محکومیت ۷ سال و ۹ ماه حبس برای اتهامات قتل عمد و نگهداری اسلحه غیرمجاز رو به رو شده است و آنطور که حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافعش می گوید قصد دارد به این رای اعتراض کند.
اما نجفی در ۶ ماهی که در زندان اوین نگهداری می شود چه شرایطی دارد و مشغول انجام چه کارهایی است؟ با اینکه متهمان و محکومان به قتل معمولا در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شوند اما نجفی که یک متهم خاص تلقی می شود از همان روز اول به زندان اولین منتقل شد اما شرایط نگهداری اش کم و بیش با سایر زندانیان یکسان است و از امتیار ویژه ای برخوردار نیست. حتی روزهای اول بازداشت نجفی گفته می شد که او با اسفندیار رحیم مشایی در یک اتاق نگهداری می شوند. ادعایی که یکی از نزدیکان نجفی آن را رد می کند و می گوید: «دکتر نجفی با افراد سرشناس هم بند نیست. ایشان در بند جرائم مالی و مهریه نگهداری می شود. در اتاقی که ایشان زندانی است ۹ زندانی حضور دارند که اغلب افرادی هستند که به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه به زندان افتاده اند. در این مدت دکتر نجفی با بیشتر آنها دوست شده و روابط نزدیکی دارد.»

رابطه ای که از آن سخن گفته می شود برای هم بندی های نجفی مفید بوده؛ چرا که تاکنون باعث آزادی چند نفر از آنان شده است. این فرد نزدیک به نجفی می گوید:« دکتر نجفی وقتی با هم بندی هایش صحبت کرد و فهمید تعدادی از آنها بخاطر مبالغ ناچیز پیش پرداخت اقساط مهریه به زندان افتاده اند با ما تماس گرفت تا بدهی این افراد را فراهم کنیم و آنها از زندان آزاد شوند. این مبالغ اصلا قابل توجه نبود اما این افراد مدتها بود بخاطر آن زندانی بودند و ما هم این مبالغ را پرداخت کردیم و تا حالا حدود ۴، ۵ نفر با سفارش دکتر نجفی آزاد شده اند.»

حالا به نظر می رسد نجفی در سخت ترین سال زندگی اش بیش از آنکه به فکر رهایی خود از زندان باشد به فکر آزادی هم بندی هایش است؛ چرا که آنها از یک جهت درد مشترکی با یکدیگر دارند. نجفی و هم بندی هایش از بد روزگار و بخاطر اختلاف با همسران شان پای شان به زندان باز شده است، اختلافی که از آنها یک بدهکار مهریه ساخته و از نجفی یک متهم به قتل.
منبع: رکنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه