بهره‌برداری از چپ‌گرد شهید ناصری تا دهه فجر

  • ۴ سال قبل
  • 0

۲ شب پیش شهردار مشهد همراه با رئیس شورای شهر از عملیات اجرایی چپ‌گرد غیرهم‌سطح شهید ناصری بازدید کردند. دیروز هم اعضای کمیسیون عمران شورای شهر مشهد برای اجرای این پروژه در محل حاضر شدند. رئیس شورای شهر مشهد در حاشیه این بازدید اظهار کرد: این سازه فلزی به طول ۵۲۰ متر یکی از افتخارات حوزه فنی و تخصصی مدیریت‌شهری مشهد محسوب می‌شود؛ به‌طوری که قطعات فلزی پل همگی در کارگاه آماده شده و در محل پروژه فقط عملیات نصب و اتصال آن‌ها انجام می‌شود که همین موضوع سبب شده محدودیت ترافیکی کمتری داشته باشیم.
محمدرضا حیدری بیان کرد: در سازه این پل از فلز استفاده شده است؛ چراکه درصورت استفاده از بتن، بزرگراه کلانتری باید حدود ۴۵ تا ۶۰ روز مسدود می‌شد. این محور یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی مشهد است. به همین دلیل باوجود کاهش هزینه‌های اجرا با بتن، اجرای سازه فلزی در دستورکار قرار گرفت؛ چراکه رفاه حال شهروندان و ایجاد کمترین محدودیت ترافیکی، اولویت مدیریت‌شهری است.
رئیس شورای شهر مشهد از تخصیص ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه خبر داد و گفت: بدون شک با آغاز بهره‌برداری از این چپ‌گرد، تردد شهروندان در بولوار‌های نماز، شهید فکوری و پیروزی تسهیل می‌شود و از ترافیک منتهی به میدان جمهوری اسلامی نیز کاسته خواهد شد.
حیدری درباره زمان پایان عملیات اجرایی پروژه نیز افزود: درصورت شرایط آب‌وهوایی مساعد، این پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد هم در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: به احتمال زیاد امروز صبح (یکشنبه) هردو معبر بزرگراه کلانتری در مسیر منتهی به پل در حال احداث شهید ناصری بازگشایی‌می شود.
خلیل‌ا… کاظمی درباره محدودیت‌های ترافیکی که در حدفاصل میدان جمهوری اسلامی به سمت میدان جهاد و مسیر بالعکس آن به انجام رسیده است، اظهار کرد: به دلیل نصب عرشه چپ‌گرد غیرهم‌سطح شهید ناصری تصمیم بر این گرفته شد که از روز پنجشنبه محدودیت‌های ترافیکی اعمال شود و نصب عرشه در ۲ مرحله به انجام برسد.
او با بیان اینکه گام اول حدفاصل میدان جمهوری اسلامی به سمت میدان جهاد که مسیر بزرگراه انحراف ترافیکی داشت، به کندرو انتقال پیدا کرد، افزود: این پروژه از ساعت۲۴ پنجشنبه آغاز شد و تا ساعت۱۲ جمعه، نصب عرشه پل در ضلع جنوبی بزرگراه شهید کلانتری کاملا بارگذاری شد. همچنین در ادامه از ساعت۱۲ تا ۲۲ اتصالات پل به انجام رسید.
کاظمی اضافه کرد: اکنون خودر‌وهای سنگین به عبور از صدمتری ملزم هستند و پلیس راهور نیز در حال اعمال قانون و هدایت آن‌ها به مسیر‌های جانبی است. شهروندانی که از خیابان‌های کوشش، پروین اعتصامی، امام خمینی (ره) و بزرگراه شرقی در حال تردد هستند، می‌توانند بعد از گذر از دوراهی غدیر از میدان جهاد و بولوار لشکر وارد بولوار نماز شوند و این مسیر را انتخاب کنند.
به گفته وی، محدودیت‌های ترافیکی این پروژه در کمترین بازه زمانی اعمال شد؛ به‌طوری‌که طی ۴۸ساعت اتصالات عرشه پل به انجام رسید.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *