• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • ۵۶۰۰ نیروی پاکبان شهرداری مشهد برای دهه پایانی صفر آماده باش هستند

۵۶۰۰ نیروی پاکبان شهرداری مشهد برای دهه پایانی صفر آماده باش هستند

  • ۵ سال قبل
  • 0

مهدی یعقوبی در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: پاکیزگی شهر همواره مورد تاکید شهرداری بوده است، به همین خاطر علاوه بر آماده باش پاکبانان و خودروهای نظافتی، در ۷ محور ورودی مشهد نیز ۲۳۰ پاکبان، ۱۶ تانکر آب برای شست‌‏وشوی مسیر، ۱۸۰ باکس، ۶تریلی تانکری برای پشتیبانی از سرویس‌های بهداشتی و ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه ۵۰ دوش حمام نیز برای موکب ها و محورهای ورودی شهر تعبیه شده است، ادامه داد: این دوش‎ها بر خلاف سال‏های گذشته که برقی بود و مشکلاتی به همراه داشت، گازی هستند تا زائران پیاده با کمترین مشکل مواجه باشند.
یعقوبی از ارائه آموزش‎های ایمنی، بهداشتی و فرهنگی به زائرین در ایستگاه های پذیرائی زائر و ایستگاه های زائر خبر داد و افزود: ۲۳ ایستگاه استقبال از زائرین به صورت مشارکتی و حمایتی و ۱۳ مرکز اسکان توسط شهرداری با ظرفیت ۵ هزار نفر برای زائران پیاده آماده شده است که در همگی آنها ماموران آتش نشانی و متخصص هایی از دانشگاه علوم پزشکی حضور خواهند داشت که آموزش های لازم را به زائرین ارائه کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: خودروهای آتش نشانی در ۶ محور ورودی شهر حضور خواهند داشت و علاوه بر آن ۲۵ دستگاه خودرو و موتور آتش نشانی در محل های عزاداری به ارائه خدمت می پردازند.
وی در خصوص ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در محورهای منتهی به حرم مطهر در تعطیلات پایان ماه صفر هم اظهار کرد: از شب رحلت رسول اکرم (ص) تا روز شهادت امام رضا(ع) ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی را خواهیم داشت.
یعقوبی به سایر خدمات حوزه حمل و نقل هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۶۰ دستگاه تاکسی صلواتی برای خدمت به زائران حرم مطهر در سطح شهر اعلام آمادگی کرده‌اند، ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی شبکه بیسیم و ۱۶۰ دستگاه ون در محورهای اطراف حرم نیز خدمت‎رسانی خواهند داشت، ۱۰۰ بازرس با ۱۶ خودروی بازرسی هم به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند داشت.
قائم مقام ستاد مناسبت‏های شهرداری مشهد بیان کرد: در ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری هم افزایش ناوگان و کاهش سرفاصله زمانی را در برنامه داریم، علاوه بر این با پلیس راه نیز هماهنگ شده است که ۱۰۰دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ ون تاکسی درون شهری نیز به منظور خدمات رسانی به زائران پیاده در داخل استان به زائران عزیز خدمات رسانی کنند.
اجرای طرح «شهروند مهمان نواز حریم رضوی» در قالب ۳۳ عنوان خدمت
وی در خصوص برنامه‎های فرهنگی دهه پایانی ماه صفر تصریح کرد: طرح «شهروند مهمان نواز حریم رضوی» در قالب ۳۳ عنوان خدمت فعال است تا شهروندان داوطلب ضمن ثبت نام بتوانند به صورت داوطلبانه به زائرین عزیز خدمت رسانی کنند. علاوه بر این، ۵۰ غرفه و ۲ سوله نیز برای ارائه خدمات به زائرین مهیا شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد به راه های ارتباطی زائرین اشاره و افزود: مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران و شهروندان خواهد بود، همچنین ربات تلگرامی، سامانه ۱۰۰۰۱۸۱، شماره تماس ۳۱۳۵ و سایت « mashhadisho.com» از جمله راه‎های ارتباطی برای ثبت نام داوطلبانه ارائه خدمات شهروندان است.
یعقوبی درباره طرح «مشهد، شهر یادگیرنده» و نذر آموزشی در این ایام هم خاطرنشان کرد: در همین راستا استقرار کتابخانه های سیار، امانت کتاب و خوانش آن برای افراد با سواد کمتر از دیگر برنامه های فرهنگی در موکب ها و محل پذیرایی زائرین است.
وی با تاکید بر اینکه امسال سعی کرده ایم از ظرفیت هیات ها بیشتر از سال های قبل کمک بگیریم، ادامه داد: بیش از ۲۵۰ جایگاه برای نصب پرده اطلاع رسانی هیات های سطح شهر ایجاد شده و در صورت نیاز افزایش پیدا می‌کند. همچنین ۵۰۰ جایگاه برای هیات ها در نظر گرفته شده است که پس از تائید فرمانداری در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد آمادگی کامل برای خدمت‎رسانی را دارد، گفت: ۲۳ مرکز استقبال از زائر به صورت حمایتی در نظر گرفته شده است که با کمک مردم و حمایت شهرداری ارائه خدمت خواهد کرد. در خصوص اسکان هم ۱۳، مرکز اسکان اضطراری آماده خدمت رسانی هستند.
وی با عنوان اینکه ۵۰۰ هزار جلد کتابچه با اطلاعات کامل برای زائران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در زمینه آگاه سازی نیز؛ ۴۰۰ استرابورد، ۱۰۰ بیلبورد، ۳۲۰۰ آویز ستونی، ۶۱ المان شمسه با پارچه مشکی، ۱۵ المان مخروطی، ۳۵۰ پرچم شهری و نصب ۱۸ مورد پرده های عظیم روی تقاطع ها انجام شده است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *