قیمت جدید نان طی چند روز آینده اعلام می‌شود

  • ۵ سال قبل
  • 0

علی‌اکبر بهبودی از احتمال افزایش قیمت نان در مشهد خبر داد و گفت: قیمت جدید نان طی چند روز آینده اعلام می‌شود.

دبیر اتحادیه نانوایان مشهد بیان کرد: سال ۹۰ حدود ۱۰ درصد قیمت نان افزایش داشت و از سال ۹۴ تاکنون هم تنها ۱۰ درصد قیمت نان افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این میزان افزایش در حالی است که در سال ۹۴، تورم بیش از ۶۰ درصدی را تجربه کردیم و هزینه‌های کمواد اولیه، بیمه و کارگر رشد داشته است.

بهبودی ضمن بیان این نکته که کارگروه استانی جلسات مربوط به‌این موضوع را تشکل داده‌اند، تصریح کرد: اقدامات کارشناسی انجام شده و نیمه اول مهر ماه و نهایت تا نیمه دوم قیمت‌های جدید اعلام خواهد شد.

دبیر اتحادیه نانوایان مشهد خاطرنشان کرد: احتمال افزایش قیمت آزاد نان بعید است.

وی در خصوص نبود نرخ معین قیمت نان در نانوایی‌های آزادپز، نبود قانون مناسب در این خصوص را عامل این رخداد خواند و افزود: زمانی که دولت اعلام کرد ۲۰ درصد نانوایی‌ها می‌توانند آزادپز شوند در اصل باید این‌گونه قانون اجرایی می‌شد که ۲۰ درصد نانواهای موجود آزادپز شوند نه اینکه نانوایی جدیدی تحت عنوان آزادپز تاسیس شود.

بهبودی عنوان کرد: این امر سبب شد عده‌ای که به‌طور کل نانوا نبودند وارد عرصه شوند و تعداد نانوایی‌ها در مشهد از ۱۷۰۰ به ۳ هزار مورد برسد.

دبیر اتحادیه نانوایان مشهد اضافه کرد: افزایش تعداد نانوایی‌ها، کاهش تعداد کارگران را به‌دنبال دارد و زمانی که تعداد کارگر کاهش یابد دستمزدها افزایش می‌یابد و همین سبب می‌شود هزینه‌ها بالاتر رود و به‌تبع آن برخی قیمت نان را افزایش دهند و یا اینکه از وزنش بکاهند.

منبع: فارس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *