شهریور گران تر از مرداد

  • ۵ سال قبل
  • 0

اتفاقی که در هفته‌های اخیر افتاده، افزایش قیمت شیرخشکی است که به توصیه پزشک به بچه‌ها می‌دهیم. ما مجبوریم هفته‌ای شش قوطی شیرخشک بخریم، قبلا که هر قوطی ۲۸هزارتومان بود، هفته‌ای ۱۶۸هزارتومان هزینه می‌کردیم. الان هر قوطی، بی دلیل سه‌هزارتومان گران شده و باید هفته‌ای ۲۰هزارتومان بیشتر از قبل هزینه کنیم. ممکن است سه هزارتومان و ۲۰هزارتومان برای خیلی‌ها رقمی نباشد اما برای ما با شرایط کارگری آزاردهنده و نگران‌کننده است. می‌شود از مسئولان بپرسید دلیل این افزایش قیمت چیست، آن‌هم روی کالایی که تا کسی مجبور نباشد، نمی‌خرد؟
در سال‌های گذشته، قیمت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی ایرانی، ابتدای سال افزایش می‌یافت و تا آخر سال با همان قیمت عرضه می‌شد. اما اکنون هر دو سه هفته یک‌بار شاهد افزایش تا ۲۰درصدی قیمت شوینده و صابون و شامپو هستیم. من فروشنده این محصولات هستم اما چون از همین مردمم، واقعا دلم می‌سوزد زیرا هر بار که برایم جنس تازه می‌رسد، قیمتش تغییر کرده است.
در هفته‌های اخیر نرخ چای خشک، چه ایرانی و چه خارجی، افزایش بی حدی داشته. به عنوان مثال چای. .. یک باره و به طور جهشی، از بسته‌ای ۲۹ هزارتومان به ۶۸ هزارتومان رسیده. خب این چه وضع قیمت‌گذاری است؟ چای جزو اقلامی است که به شکل روزمره و دایم مورد نیاز مردم است و مهم است تعزیرات یا هر نهاد دیگری که مسئول است، بر این آشفته بازار نظارت داشته باشد تا با قیمت‌گذاری غیرمنصفانه و گران‌فروشی برخورد شود.
من ۵۳سال دارم و بازنشسته‌ام. اما چون حقوق بازنشستگی کفاف اجاره و خرج دانشگاه بچه‌هایم را نمی‌دهد، باز هم کار می‌کنم. با این حال، دوماه است که نتوانستم یک مرغ بخرم و به خانه ببرم. مرغ از کیلویی ۱۲هزارتومان شده کیلویی ۱۵هزارتومان و کسی مثل من از عهده خرید آن برنمی آیــد.

مطالبی که خواندیــد، محتوای پیامک‌ها و تماس‌ها و گلایه‌های مردمی درباره گرانی‌ برخی اقلام موردنیــاز روزانه مردم است که از ابتدای شهریور تا امروز، به دست صفحه حرف‌مردم خراسان‌رضوی رسیده است. به‌واسطه اهمیت و ضرورت توجه به موضوع، برای راستی‌آزمایی نکات مطرح شده‌، به سطح شهر رفتیم و به‌عنوان مشتری، قیمت تعدادی از پرتکرار‌ترین اقلام را پرسیدیم و با گرفتن قیمت مردادماه همین اقلام از خود فروشندگان، میزان افزایش قیمت‌شان در یک ماه اخیر مشخص شد.
منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *