فضاسازی شهری اما مناسب برای فضای مجازی!

  • ۵ سال قبل
  • 0

همزمان با آغاز ایام محرم، فضاسازی گسترده‌ای با هزینه ای قابل توجه توسط شهرداری مشهد در شهر خودنمایی می کند. اما این بنرها و فضاسازی ها در اولین روز اکران با انتقاداتی همراه شده است.
گلایه‌ها و انتقادات عموما به نوع طراحی و فونت مورد استفاده در این فضاسازی‌ها بر می‌گردد. علی رغم حسن نیت مسئولین روابط عمومی شهرداری اما حضور افراد بی تجربه که عموماً دارای پیشینه روابط عمومی و رسانه نیستند در تصمیمات و اقدامات این مجموعه تاثیر منفی گذاشته است.
به نظر می‌آید مدیرانی که در روابط عمومی شهردای مشهد به صورت «ویژه» دارای منسب شده اند هیچ گونه تفاوتی بین طراحی تبلیغات محیطی و شبکه هایی اجتماعی قائل نبوده و دقیقا از تکنیک هایی در طراحی محیطی استفاده کرده اند که مناسب فضای مجازی و موبایل هستند.
همچنین بکارگیری نامناسب از فونت و استفاده همزمان از پس‌زمینه و متن تیره، خواندن آن‌ها را حتی از فاصله نزدیک هم سخت کرده است. با این حال از ظواهر امر پیداست که طرح بنرها و استرابورد های نصب شده شبیه به گلدوزی کتیبه های سنتی هستند اما همانطور که ذکر شد این طراحی در چاپ بنر به هیچ وجه قابل تشخیص نیست.

پی نوشت: کانال شهرنگار که مربوط به روابط عمومی شهرداری مشهد می باشد در مورد بنرهای نصب شده اینگونه توضیح داده است: «اكران كمپين”#مشهد_برای_حسين(ع)” در فضايي بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع از شب اول محرم آغاز و تا پايان دهه اول در سطح شهر مشهد ادامه دارد. اين كمپين برگرفته از منظومه ظهر روز دهم سروده مرحوم قيصر امين‌پور است و به همت شهرداري مشهد اكران شده است.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *