انگیزه شخصی؛ علت قتل ۲ طلبه گنبدکاووس ؟

  • ۲ سال قبل
  • 0

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با ابراز تاسف از قتل دو طلبه یک مدرسه علوم دینی مربوط به اهل سنت در محله «چای بویین» این شهر گفت: براساس شواهد و قراین به دست آمده توسط نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی، انگیزه شخصی قاتل یا قاتلان در این حادثه بسیار بالاست.
مهدی دهرویه دیروز در گفت و گو با ایرنا افزود: قتل این دو طلبه اهل سنت که ساعت ۲۰:۵۰ شامگاه شنبه ۱۳ فروردین با شلیک اسلحه جنگی (کُلت کمری) اتفاق افتاد، محرز شده و تلاش نیروهای فنی انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی برای بررسی سرنخ‌ها و دستگیری قاتل یا قاتلان ادامه دارد.
وی ادامه داد: البته آن گونه که رئیس کل دادگستری گلستان یک شنبه شب اعلام کرد، یک فرد مظنون در این خصوص دستگیر و بازداشت شده و درحال بازجویی است. فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهار کرد: عملیات کالبد شکافی اجساد این دو طلبه توسط پزشکی قانونی گنبدکاووس دیروز پایان یافت و اجساد برای تشییع در اختیار خانواده‌های آنان قرار گرفت.وی افزود: همه تلاش دستگاه‌های متولی برای مشخص شدن علت و انگیزه قتل این دو طلبه اهل سنت درحال انجام است که پس از اعلام نهایی نظر کارشناسان، در اسرع وقت به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
دهرویه با تاکید برضرورت هوشیاری مردم گنبدکاووس در خصوص تفرقه افکنی برخی افراد و گروه‌های معاند درخصوص این حادثه و شائبه قومیتی کردن آن تصریح کرد: وحدت اقوام و مذاهب در این شهرستان مرزی همواره و به خصوص در مواقع حوادث، مورد توجه همگان بوده است.
وی تصریح کرد: در نشست دیروز اعضای شورای تامین گنبدکاووس بیان شد که دستگاه قضایی با قاتل یا قاتلان این حادثه غم انگیز به شدت برخورد می کند.
بازداشت مظنون به قتل در گنبدکاووس
در همین حال، رئیس کل دادگستری استان گلستان از بازداشت فرد مظنون به قتل دو شهروند گنبدی در شنبه شب گذشته خبر داد.
حیدر آسیابی در گفت و گو با ایسنا افزود: پرونده دو قتل شنبه شب گذشته گنبدکاووس به صورت ویژه پیگیری می‌شود.
وی از بازداشت یک مظنون در این پرونده خبر داد و گفت: از زمان بروز این حادثه، دادستان و بازپرس ویژه قتل گنبدکاووس در صحنه حاضر شدند و به صورت ویژه پیگیر این پرونده هستند.
رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که فعلا برای اظهارنظر درباره علت یا انگیزه این قتل‌ها زود است، بیان کرد: باید منتظر تکمیل تحقیقات و بررسی مستندات ماند. آسیابی با بیان این که مظنون به قتل یک شنبه گذشته در شعبه بازپرسی دادسرای گنبد تفهیم اتهام شد، اضافه کرد: این شخص برای تحقیقات بیشتر فعلا در بازداشت به سر می برد.
شامگاه شنبه ۱۳ فروردین دو نفر در حوزه علمیه محله چای بویین گنبدکاووس به ضرب گلوله به قتل رسیدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه