سایه تعطیلی دوبا ره برسر باغ وحش مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرکل محیط زیست: از دادستانی درخواست شد باغ وحش مشهد بلافاصله تعطیل شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پیرو مذاکرات اخیر با دادستانی مرکز خراسان رضوی، در قالب نامه رسمی درخواست تعطیلی باغ وحش مشهد به این مرجع قضایی ارائه شده است. تورج همتی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: باغ وحش مشهد مجوز فعالیت ندارد و از سال گذشته نیز مشکلات متعددی در این مجموعه بروز کرده است. پیش از این به مدیریت این باغ وحش یک سال مهلت برای اعمال استانداردها و آیین نامه های سازمان محیط زیست داده شد اما در این مدت همچنان شاهد تداوم نواقص و مشکلات در باغ وحش مشهد بوده ایم.
وی ماهیت مشکلات، نواقص و کاستی های موجود در باغ وحش مشهد را مدیریتی و مرتبط با استانداردها و نیازمند پاسخ‌گویی در قبال سهل‌انگاری های رخ داده دانست و افزود: بر این اساس از دادستان مرکز استان درخواست شد تا بدون ارائه مهلت و فرصت بیشتر، باغ وحش مشهد بلافاصله تعطیل شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در خصوص آخرین وضعیت باغ وحش مشهد و تلف شدن هفت توله ببر در آن گفت: در نشست روز شنبه با مدیران و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مقرر شد این سازمان مهلتی چند ماهه و مناسب را برای رفع نواقص فنی باغ وحش مشهد به دادستانی اعلام کند. بر این اساس مهلتی مناسب به مدیریت باغ وحش مشهد برای رفع نواقص فنی داده می شود اما در صورتی که در مهلت مقرر مشکلات رفع نشود، برخورد قانونی با آن خواهد شد.
فرزاد بهشتی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: چنان‌چه مدیران باغ وحش مشهد مطابق برنامه زمان بندی اقدام به رفع نواقص فنی کنند، موضوع پلمب آن از دستور خارج می شود. در غیر این صورت ممکن است باغ وحش به طور کلی تعطیل شود.  در این چارچوب تاکنون با مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و رئیس اداره حیات وحش آن گفت و گو و مدیر باغ وحش مشهد نیز به دادسرا احضار شده است و روند تکمیل تحقیقات ادامه دارد.
شایان ذکر است، خرداد امسال هفت توله ببر تازه متولد در باغ وحش مشهد تلف شدند که این اتفاق با توجه به ابهامات موجود با ورود دادستانی و تشکیل کمیته حقیقت یاب در حال بررسی است.
همچنین به گزارش ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان در نشست هم‌اندیشی با اعضای شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی گفت: تکلیف مدیریت باغ‌وحش وکیل‌آباد باید مشخص شود تا درس عبرتی باشد که با آبروی استان بازی نکنند. تورج همتی افزود: جایگاه و منزلت استان فراتر از این است که تمام اختیارات را به چند نفر عامل در باغ‌وحش بدهیم. برنمی‌تابیم که هر روز تیتر شود چند ببر از بین رفتند.
شایان ذکر است تماس های  مکرر روز گذشته ما با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برای پیگیری موضوع تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت ۱۷) بی‌نتیجه ماند و وی پاسخی به تماس های ما نداد.
منبع: روزنامه خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *