جوان خارجی عشق موبایل سرقت‌های اینترنتی می‌کرد

  • ۵ سال قبل
  • 0

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری جوان ۲۰ ساله خارجی که با هک کردن حساب‌های بانکی شهروندان گوشی تلفن همراه می‌خرید، خبر داد.

سرهنگ اکبر آقابیگی گفت: چندی قبل جوان ۲۰ ساله‌ای که تبعه خارجی است به یک فروشگاه در مشهد مراجعه و یک دستگاه گوشی تلفن همراه خریداری کرد.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: این پسر جوان مدعی شد که کارت عابربانک ندارد و از طریق گوشی تلفن خود مبلغ مورد نظر را برای فروشنده کارت به کارت می‌کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت ۴۸ ساعت، فروشنده متوجه می‌شود حساب بانکی‌اش از طریق پلیس فتا خراسان جنوبی مسدود شده و با پیگیری‌هایی که به‌عمل می‌آید، متوجه می‌شود خریدار گوشی تلفن همراه از حساب بانکی یکی از شهروندان بیرجندی مبلغ خرید گوشی را سرقت و به‌حساب وی واریز کرده است.

آقابیگی خاطرنشان کرد: با گزارش موضوع به پلیس تحقیقات بعدی تیم دایره تجسس کلانتری گلشهر مشهد حاکی از آن بود که متهم با هک کردن حساب بانکی مالباخته اقدام به این سرقت اینترنتی کرده و برای رد گم کنی مبلغ خرید را به حساب فروشنده گوشی همراه واریز کرده است.

فرمانده انتظامی مشهد اظهار کرد: تیم‌های دایره تجسس کلانتری ۲۶ گلشهر مشهد در ادامه تحقیقات این پرونده ۳ مالباخته دیگر نیز به همین شیوه از آنان کلاهبرداری شده بود، شناسایی و پلیس با ترسیم چهره فرضی متهم جوان ۲۰ ساله را ردزنی و دستگیر کرد.

وی افزود: متهم بعد از دستگیری درباره ۴ سرقت رمزگشایی شده از این پرونده اعتراف کرد که اطلاعات حساب بانکی شاکیان را هک کرده و از حساب آنان مبالغی را سرقت و گوشی تلفن همراه خریداری کرده است!

آقابیگی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است، گفت: تحقیقات از این تبعه خارجی برای کشف دیگر سرقت‌ها و شناسایی و دستگیری همدستانش ادامه دارد.

منبع: پایگاه خبری پلیس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه