پلهای تقاطع سنگ بست فریمان با حضور وزیر راه به بهره برداری رسید

  • ۵ سال قبل
  • 0

پروژه ملی ساماندهی و احداث پلهای بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست فریمان روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از این پلها گفت: پروژه ملی ساماندهی و احداث پلهای بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست به طول کلی ۹.۵ کیلومتر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: بخش عمده‌ای از پروژه یاد شده احداث دو پل بزرگ شامل پل بزرگ فلزی با دهانه ۵۰ متری روگذر راه آهن تقاطع سنگ بست در محور مشهد- فریمان و پل بزرگ و خاص با دو دهانه ۲۵ متری و دو دهانه ۱۳ متری بر روی رودخانه سنگ بست است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه بزرگ ملی ساماندهی تقاطع سنگ بست در قالب دو قرارداد از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در این مراسم عملیات ساخت باند دوم محور تربت حیدریه – دولت آباد به طول ۱۰ کیلومتر به استثنای پل راه آهن و کنارگذر با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال نیز آغاز شد.
محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: همچنین عملیات اجرایی تکمیل پروژه قطعه سوم باند دوم محور مشهد – فریمان با اعتبار ۲۸۵ میلیارد ریال نیز آغاز شد.
وی ادامه داد: باند دوم محور مشهد – فریمان – تربت جام- تایباد- وارون به طول ۲۲۰ کیلومتر که در شبکه ترانزیت شرقی – غربی کشور واقع است یکی از محورهای ترانزیت کشور محسوب می‌شود و ارتباط ایران و افغانستان را از طریق مرز دوغارون با سایر راه‌های ارتباطی دو کشور و بنادر جنوبی ایران برقرار می‌کند.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه برای آغاز عملیات اجرایی چند پروژه و بازدید از چند طرح و تأسیسات مرزی دوغارون در مرز افغانستان به شهرستانهای فریمان، تربت حیدریه، تایباد و خواف سفر می‌کند.

سنگ بست دهستانی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی است.

شهرستان فریمان در ۶۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *