دور زدن ترافیک، ۳۵ زودتر از موعد

  • ۴ سال قبل
  • 0

شب بارانی پنجشنبه گذشته زمان خوبی بود تا چراغ‌های دوربرگردان آیت‌ا… هاشمی‌ رفسنجانی روشن شود. تقاطع غیرهم‌سطحی که گفته می‌شود ۳۵ روز زودتر از موعد مقرر زیر بار ترافیکی قرار گرفته است. اسفندماه سال گذشته این پروژه کلید بقیه پروژه‌های عمرانی شهر مشهد را برای امسال روشن کرد و با روشن شدن تابلوی روزشمار ۲۷۰ روزه، قرار شد تا بخشی از ترافیک بزرگراه آزادی را بکاهد. فرماندار و شهردار مشهد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی، رئیس پلیس‌راه استان و جمعی از اعضای شورای شهر و معاونان شهردار ۲ شب پیش شال و کلاه کردند تا شاهد افتتاح این پروژه ۵۰۰ متری باشند. این سومین دوربرگردان از ۸ دوربرگردانی است که قرار است در بزرگراه آزادی ترافیک را دور بزند. با بهره‌برداری از این دوربرگردان، شاهد افزایش ایمنی بزرگراه، ایمنی دسترسی به بولوار توس از خیابان دانش، افزایش ایمنی برای دور زدن در بزرگراه و دسترسی به سه‌راه فردوسی، کاهش مصرف سوخت و کاهش تأخیر حرکت و تصادفات دوربرگردان خواهیم بود. «این مردم شایسته خدمت‌اند، برای کاهش آلام و رنج‌های آنان لحظه‌ای درنگ نکنیم، باید امید و اعتماد را در آنان زنده نگه‌داریم.» این بخشی از پست اینستاگرامی رئیس شورای شهر مشهد درباره این پروژه است. محمدرضا حیدری در ادامه نوشته است: بیایید همدلی و انسجام را در شهر تقویت کنیم و همه برای خدمت به این مردم قدرشناس و فداکار در کنار هم قرار بگیریم. مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز که در مراسم بهره‌برداری از این تقاطع حضور داشت، با بیان اینکه در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه دغدغه اتمام بموقع را داشتیم، اضافه کرد: اجرای پروژه‌ها در زمان‌بندی مقرر، یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیریت‌شهری است و خوشبختانه این پروژه ۳۵ روز زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری کامل و بموقع پروژه‌ها
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد هم در این مراسم اظهار کرد: این دوربرگردان حجم ترافیک را از بولوار آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی به خیابان دانش و توس هدایت می‌کند و در آینده با احداث و بهره‌برداری از تقاطع چهارسطحی آزادگان در میدان نمایشگاه، پاسخ‌گوی بخشی از تقاضای سفر مشهد-چناران از مسیر قوچان خواهد بود.
خلیل‌ا… کاظمی با بیان اینکه شهردار مشهد بر موضوع افتتاح بموقع و کامل پروژه‌ها بسیار تأکید می‌کند، افزود: با توجه به این موضوع، تقاطع با اجرای کند‌روها، نورپردازی و فضای سبز ۱.۷ هکتاری به بهره‌برداری رسیده است. این در حالی است که پیش از این، تقاطع‌ها و دوربرگردان‌های غیرهم‌سطح بدون نورپردازی و فضای سبز به بهره‌برداری می‌رسیدند. این تقاطع با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است و به گفته او از این میزان ۸۰۰ میلیون تومان هزینه نورپردازی و یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز هزینه اجرای فضای سبز شده است. کاظمی در ادامه از بهره‌برداری ایستگاه الندشت و کوهسنگی خط ۲ قطارشهری و پروژه بزرگراه خاقانی در آبان‌ماه خبر داد.
منبع: روزنامه شهرارا
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *