۲۱ تفاهم نامه ۷۰۰ میلیاردی

  • ۵ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی روز گذشته با هدف گسترش طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی که در استان کلید خورده است به شهرستان های خلیل آباد ، بردسکن و کاشمر رفت و در خلیل آباد وبردسکن ۲۱ تفاهم نامه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری را امضا کرد.
استاندار  در سفر به شهرستان خلیل آبادبا شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور ۱۶ مدیرکل یا معاونان دستگاه های اداری استان ، امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس  و اعضای شورای اداری و تامین و معتمدان و نخبگان اقتصادی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی که در استان کلید خورده است، دیروز این نشست در شهرستان خلیل آباد برگزار شد و شش تفاهم نامه باسرمایه گذاری ۳۲ میلیارد تومان به امضای معین های اقتصادی شهرستان و استانداری رسید. وی گفت:شرکت پیشرو صالح در بحث پرورش طیور در روستاهای بخش مرکزی، ایران رشته در دهستان رستاق و نیز شرکت نساجی کاشمر مدرس در بخش ششطراز به عنوان معین های اقتصادی تفاهم نامه های فی ما بین را امضا کردند. رزم حسینی با بیان این که اقدامات اقتصاد مقاومتی ، مسئول جهادی  می طلبد افزود: کارهای اقتصادی خوبی در حوزه کسب و کار و نیز توسعه اقتصادی در شهرها و روستاهای استان در دست اجراست که الگوی دیگر استان ها  خراسان رضوی است. وی از فراخوان استانداری برای واگذاری طرح های
نا تمام دولتی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: بر اساس قانون طرح های دولتی که بعضی ناتمام یا راکد رها شده ، با شرایط آسانی که در قانون به آن اشاره شده است به افراد متقاضی برای  تکمیل و استفاده لازم واگذار خواهد شد. همچنین قاسم پور فرماندار شهرستان خلیل آباد در این جلسه با بیان این که اقتصاد شهرستان خلیل آباد بر محور کشاورزی است افزود: در شهرستان ۱۶ هزار هکتار سطح زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی داریم و ۶ هزار هکتار از این مقدار باغ های انگور است که سالانه ۱۸۰ هزار تن انگور و ۳۰ هزارتن کشمش تولید می شود.  حجت الاسلام علی ناهیدی امام جمعه خلیل آباد  نیزدر این مراسم گفت:بااین که ۱۶ سال از تبدیل خلیل آباد به شهرستان  می گذرد، هنوز نارسایی های مختلفی دارد که  استقرار نداشتن بعضی از ادارات از خواسته های مردم این شهرستان است. وی نیز خواستار تامین پزشک مورد نیاز در تنها بیمارستان این شهرستان از سوی مدیران استان شد. همچنین دکتر بهروز بنیادی نماینده مردم خلیل آباد، کاشمرو بردسکن گفت: خلیل آباد با داشتن ۵ هزار کیلومتر مربع وسعت در مسیر توسعه گام برداشته است. وی با بیان این که با توجه به مشکلات این شهرستان و نیز بعضی از شاخص های اقتصادی متاسفانه در آیتم های سازمان برنامه و بودجه به عنوان شهرستان برخوردار ذکر شده است و به همین دلیل از اختصاص بعضی از اعتبارات به این شهرستان محروم هستیم افزود:خاموشی چاه های موتور شهرستان در سال گذشته که بدون اطلاع کشاورزان و باغداران انجام شده خسارت سنگینی به این قشر عظیم وارد کرد. وی گفت: این خسارت ها را چه سازمانی جبران خواهد کرد و تا کنون نیز عملا جبرانی نشده است.   بنیادی خلیل آباد را بدون شهرک صنعتی دانست و پیشنهاد داد با توجه به وسعت شهرک صنعتی بردسکن و جایگاه آن در حد فاصل خلیل آباد و بردسکن، این شهرک به شهرک صنعتی خلیل آباد و بردسکن به صورت مشترک نام گذاری شود تا سرمایه گذاران این منطقه هم در فضایی از این شهرک سرمایه گذاری داشته باشند. وی به بیمارستان ۳۲ تخت خوابی خلیل آباد اشاره کرد و گفت: در نظر است این بیمارستان به عنوان مرکز جراحی های کوچک در بخش چشم ، گوش ، حلق و بینی فعالیت کند و این بخش ها در بیمارستان تجهیز شود. وی پیشنهاد دیگری نیز به استاندار خراسان رضوی داد و افزود: مناسب است هرهفته استاندار خراسان رضوی در یک شهرستان حضور یابد و مشکلات همه جانبه این مناطق با حضور مردم و مسئولان بررسی شود.
علی رسولیان معاون اقتصادی استاندار گفت: اجرای مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی با کمک و مشارکت مردم باید پیش برود.  تا کنون ۶۷ معین برای استان انتخاب شده است و اکنون خراسان الگو دهنده طرح های اقتصادی به دیگر استان هاست. وی از آموزش ۵۵۰ تسهیل گر در استان برای کمک به اقتصاد مقاومتی و همکاری با معین ها خبر داد و اظهار کرد: طرح های سرمایه گذاری معین ها در استان بعضی اوقات با ۶۵ درصد پیشرفت کاری مواجه است. طرح های معین اقتصادی با نظارت ائمه جمعه و امضای نماینده مجلس، رئیس دادگستری و استاندار اجرا می شودو تاکنون ۷۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان به امضا رسیده و برای ۵۵ هزار نفر شغل برنامه ریزی شده است.
رسالت اصلی معین های اقتصادی رونق دادن کسب و کار در مناطق روستایی است
استاندار در یکصد و بیست و هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان بردسکن گفت: تاکنون ۶۷ معین اقتصاد مقاومتی با بیش از ۷۰۰ تفاهم نامه سرمایه گذاری به امضا رسیده و میزان سرمایه گذاری منعقد شده ۲۶ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان است. مهندس علیرضا رزم حسینی گفت: در شهرستان بردسکن مجتمع مس نسیم (شرکت کومه معدن پارس)، کارخانه تولیدی فرش عرسین، معدن طلای سه بندون( شرکت آسیا پی جو بینالود)، کشت و صنعت آستان قدس رضوی و پست بانک کشور به عنوان معین های اقتصادی مشخص شده اند که دراین زمینه ۱۵ تفاهم نامه به امضا رسید. همچنین در شهرستان بردسکن هزار و ۴۲۲ شغل ایجاد خواهد شد که دراین باره ۶۶۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام خواهد شد.وی اظهار کرد: رسالت اصلی معین های اقتصادی رونق کسب و کار در روستاهاست.
سرمایه گذاری ۶۶۸ میلیارد تومانی با ۱۵ تفاهم نامه معین های اقتصادی در بردسکن
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در حاشیه یکصد و بیست و هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در بردسکن گفت: دراین جلسه ۱۵ تفاهم‌نامه با معین‌های اقتصاد مقاومتی بردسکن با سرمایه گذاری ۶۶۸ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای هزار و ۴۲۲ نفر به امضا رسید. مهندس علی رسولیان افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، پست بانک به‌عنوان معین توسعه‌ای بخش شهرآباد، شرکت آسیا بینالود به‌عنوان معین دهستان کوهپایه، شرکت کشت و صنعت انابد به عنوان معین دهستان صحرایی شهر انابد، شرکت فرش عرسین به‌عنوان معین دهستان کناردشت و شرکت معدن پارس نیز به‌عنوان معین دهستان درونه بخش انابد انتخاب شدند.
ادای احترام استاندار  به مقام شهدای کاشمر
استاندار در بدو ورود به کاشمر با حضور در گلزار شهدا واقع در زیارتگاه امامزاده سیدحمزه(ع) با قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام و با آرمان های شهدا و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کرد. حضور در یکصد و بیست و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ، امضای تفاهم نامه معین های اقتصادی سرمایه گذاری کاشمر و افتتاح مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان و بیماری های غیر واگیر بیمارستان شهید مدرس از برنامه های سفر استاندار  به کاشمر است.

منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه