شهربازی ارزان می شود؟

  • ۵ سال قبل
  • 0

پس از چاپ گزارش خراسان‌رضوی در تاریخ ۲۷فروردین امسال، درباره ورودی ۳۰هزارتومانی شهربازی پارک ملت که موجب اعتراض‌های زیادی از سوی شهروندان شده بود، شاهد وعده های مدیریت این مجموعه در خصوص رفع نواقص طرح جدید شهربازی و بلیت های ۳۰ هزارتومانی بودیــم؛ منتها با بررسی‌های مجدد موضوع و طبق پیام های ارسالی از سوی شهروندان، همچنان این شرایط تغییری نکرده است. بر همین اساس دوباره موضوع را از «احسان اصولی»، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد پیگیری کردیم که توضیح داد: «شهربازی پارک ملت از لحاظ حس تعلقی که همه شهروندان و زائران به آن دارند، جایگاه ویژه ای در تفریحات آن ها دارد و همیشه یادآور شادی و نشاط برای آن ها بوده است و نباید این فضا به هر دلیل با خللی مواجه شود و به هیچ کس هم این اجازه داده نمی شود. سیاست شورای شهر مشهد نیز از ابتدا، افزایش نشاط اجتماعی بوده و هر قدمی که در تقابل با این رویکرد باشد، جلوی آن گرفته خواهد شد. ضمن این که نباید فضایی که از گذشته در اختیار زائران و مجاوران حضرت‌رضا(ع) بوده و با هزینه ای مناسب، شادی و نشاط آنان را فراهم می کرده است، به مکانی برای ایجاد فشار به مردم و ناراحتی شان تبدیل شود و این فضای تفریحی، به واسطه هزینه و قوانین اش از بخش زیادی از مردم گرفته شود. این که خانواده ای برای تفریح در فضای شهربازی، مجبور شود هزینه ای گزاف برای ورودی پرداخت کند یا اعضای خانواده‌ای نتوانند با هم در فضای شهربازی حضور پیدا کنند، کاملا در تضاد با رویکرد ماست و به هیچ وجه این مسئله را نمی پذیریم. از زمانی که متوجه موضوع ورودی ۳۰هزارتومانی شهربازی پارک ملت شدیم، با پیمانکار شهربازی مذاکراتی داشتیم و قرار شد تغییراتی در شرایط موجود ایجاد و رضایت مردم فراهم شود اما متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده و به همین دلیل موضوع در دستور کار اولین جلسه کمیسیون که شنبه تشکیل می شود قرار گرفت و از مدیران شهری و اعضای کمیسیون دعوت شد تا در این جلسه حضور داشته باشند و مسئله بررسی و درباره شرایط جدید، تصمیم گیری شود.»
استدلالِ دریافت ورودی برای جلوگیری از حضور اراذل و اوباش، بی‌اساس است
اصولی در واکنش به ادعای مدیران شهربازی که گفته بودند این افزایش قیمت برای جلوگیری از ورود اراذل و اوباش به فضای شهربازی انجام شده است، گفت: «این حرف ها کاملا بی اساس و غیرقابل قبول است و به هیچ وجه مورد تایید ما نیست و فقط توجیهاتی است که از طرف این افراد مطرح می شود. ما اگر نگران سرقت و مزاحمت هستیم، این اتفاقات ممکن است در هر نقطه ای از شهر بیفتد و طبیعتا پلیس وظیفه مقابله با این افراد را به عهده دارد و باید این کار را در شهربازی هم مثل دیگر نقاط شهر و زمان‌های دیگر، انجام دهد. با این استدلال ما نباید از خانه خود خارج شویم. این موارد اصلا قانع کننده نیست و باید شرایط به شکلی تغییر کند که خانواده ها در عین امنیت، بتوانند به هر صورتی که خودشان می خواهند از فضا استفاده کنند. شاید فردی بخواهد صرفا وارد فضای شهربازی شود و از نشاط موجود بهره ببرد و از هیچ وسیله بازی استفاده نکند. چرا که نفس بودن در آن فضا، شادی آور است و ما نباید جلوی نشاط مردم را بگیریم.»
شرایط قرارداد پیمانکارشهربازی با شهرداری، شنبه بررسی خواهد شد
عضو شورای شهر مشهد همچنین اظهار کرد: «این که برای برنده شدن در مزایده و در اختیارگرفتن پیمانکاری، عدد بزرگی را در قرارداد ذکر و برای مجموعه هزینه بالایی کنیم و بعد ببینیم نتوانستیم سودی به دست آوریم و بخواهیم این هزینه را از جیب مردم پرداخت و به شهروندان فشار وارد کنیم و همچنین راهبردهای مجموعه ای مثل شورای شهر را نیز برهم بزنیم، اصلا قابل گذشت نیست و با آن برخورد می شود.  جلسه کمیسیون نیز شنبه یکم تیر، برای بررسی قرارداد پیمانکار فعلی شهربازی پارک ملت با شهرداری و شرایط و بندهای موجود در قرارداد تشکیل خواهد شد تا ببینیم به چه شکلی این قرارداد بسته شده و تعهدات دو طرف بررسی می شود تا اگر نیاز به اصلاح داشته باشد، حتما این کار انجام شود.  البته ما به سرمایه گذار احترام می گذاریم و از سرمایه گذاران حمایت می کنیم اما نباید منافع اقتصادی سرمایه گذار در تقابل با سیاست های فرهنگی و اجتماعی ما باشد و باید شرایطی ایجاد شود که ضمن بهره برداری مناسب سرمایه گذار، منافع فرهنگی و اجتماعی نیز درنظر گرفته شود.»
قول پیگیری  معاون بازرسی صمت
همچنین شجاعی ، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی روز گذشته در  نشست خبری حوزه بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درباره انتقادهای شهروندان به ورودی های ۳۰ هزار تومانی شهربازی پارک ملت قول رسیدگی و اعلام نتیجه داد.

منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه