به شیطنت‌های مجازی درباره دادگاه پدیده رسیدگی می‌شود

  • ۵ سال قبل
  • 0

رئیس دادگاه: متهمان از فرصت اعطایی برای معرفی و بازگرداندن اموال شرکت پدیده استفاده نکردند

 

سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد تا یک گام دیگر به حکم نهایی درباره این پرونده نزدیک شویم، پرونده‌ای صدجلدی با ٢٢ متهم که قصه تخلفات هرکدام مثنوی هفتاد من کاغذ است اما دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی طبق شیوه‌نامه این دادگاه تأکید زیادی بر سرعت رسیدگی دارد.

از همین رو، در دور دوم برگزاری جلسات دادگاه نیز شاهد هستیم که جلسات بدون مکث و هر‌روز برگزار می‌شود. البته سیزدهمین جلسه دادگاه پدیده با ١٢ جلسه گذشته متفاوت بود زیرا محسن پهلوان‌مقدم در این دادگاه حضور نداشت. او در جلسه دوازدهم برای آخرین بار از خود دفاع کرد.

به گزارش میزان، در این جلسه، قاضی منصوری پس از اعلام رسمیت جلسه و تذکر موارد قانونی لازم، از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست ‌کیفرخواست ‌متهمان باقی‌مانده را برای اخذ آخرین دفاع قرائت کند.

‌پس از آن، یکی از متهمان در پاسخ به سؤالات رئیس دادگاه گفت: همه اقدامات در شرکت پدیده قائم به شخص پهلوان بود و از مسئولان قضایی بابت اعطای فرصت به ما برای جبران مافات و همچنین حفاظت از اموال شرکت پدیده تشکر می‌کنیم. مکرر‌ از محسن پهلوان می‌خواستیم با مسئولان قضایی همکاری کند اما این اتفاق نیفتاد.

قاضی منصوری خطاب به متهمان گفت: از همه متهمان انتظار داشتیم از فرصت اعطایی دادگاه به آنان برای معرفی و بازگرداندن اموال شرکت پدیده حداکثر استفاده را ببرند که طبق اعلام دادستانی، متأسفانه این اتفاق به صورت شایسته نیفتاده است. بنابراین متهمانی از جهات مخففه مجازات بر‌خوردار خواهند بود که با شفافیت کامل با دادگاه همکاری کامل داشته باشند.

نماینده مدعی‌العموم نیز در واکنش به اظهارات برخی از متهمان گفت: متهمان باید از فرصت ارزشمندی که دادگاه با هدف بازگرداندن اموال سهام‌داران به آنان اعطا کرده است حداکثر استفاده را ببرند و با توجه به اینکه این جلسات جلسات اخذ آخرین دفاع از آنان است، باید حسن نیت خود را برای مسئولان قضایی در عمل به اثبات برسانند.

وی همچنین با اشاره به سخنان دیروز دادستان محترم عمومی و انقلاب مشهد و نیز دستور ریاست دادگاه در زمینه برخی شیطنت‌ها درباره پرونده پدیده در فضای مجازی گفت: با تأکید مقامات قضایی، تحقیقات در این زمینه به صورت جدی درحال انجام است و نتایج آن در آینده اعلام می‌شود و اقدامات قانونی لازم درباره این افراد صورت خواهد پذیرفت.

منبع: روزنامه شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *