• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس جدید برای حمل‌ونقل عمومی مشهد

خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس جدید برای حمل‌ونقل عمومی مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

شورای شهر مشهد مجوز خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس برای حمل‌‌ونقل عمومی مشهد را صادر کرد.
بتول گندمی امروز در شصتمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد  که در تالار شهر برگزار شد، در مورد خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس جدید اظهار کرد:  می‌خواهیم در این لایحه مجوز خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس به قمیت هر مینی‌بوس۳۱۲ میلیون  تومان را بدهیم.
 وی ادامه داد: این موضوع در راستای حمایت دولت از توسعه حمل‌ونقل عمومی است و موافقتی که سازمان شهرداری‌ها با پست بانک دارد؛ مبنی بر اینکه بتواند برای خرید هر دستگاه مینی‌بوس۱۵۰ میلیون تومان وام با  بهره ۱۸ درصد بدهد و پرداخت ۹ درصد از این تسهیلات هم به عهده سازمان هم‌یاری‌ها باشد.
بر مبنای این ماده واحده «ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به‌منظور توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان و زائران بارگاه ملکوتی ثامن‌الحج (ع)، نسبت به خرید حداکثر یکصد دستگاه مینی‌بوس به قیمت هر دستگاه ۳.۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰ (سه میلیارد و یکصد و بیست میلیون) ریال از اتحادیه سراسری اتوبوسرانی‌های شهری کشور، با رعایت تبصره‌های زیر اقدام نماید.
تبصره۱- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، برای خرید هر دستگاه مینی‌بوس، نسبت به دریافت تسهیلات ارایه‌شده توسط اتحادیه یادشده به مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (یک میلیارد و پانصد میلیون) ریال، با نرخ ۱۸ درصد اقدام نماید. ۹ درصد از میزان سود ناشی از تسهیلات دریافتی، توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در قالب یارانه پرداخت خواهد شد.
تبصره۲- شهرداری مشهد مقدس می‌بایست، مدل واگذاری مورد نظر خود را، قبل از فراخوان عمومی و انجام تشریفات قانونی واگذاری مینی‌بوس‌ها به بخش خصوصی و انتقال تعهدات فی‌مابین خود و اتحادیه سراسری اتوبوسرانی‌های کشور در این زمینه، به تأیید کمیسیون مشترک حمل و نقل و ترافیک و برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر برساند».
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *