گذر از «طوبی» در راه بهشت

  • ۵ سال قبل
  • 0
ره باغ طوبی در کنار ٢۴ پروژه دیگر منطقه ثامن با حضور مدیران شهری به بهره برداری رسید.
به گزارش شهرآرا، مدیران شهری از جمله شهردار مشهد و رئیس و چند تن از اعضای شورای شهر مشهد در خیابان شیرازی ٣ جمع شدند تا هم کوچک‌ترین ره‌باغ مشهد را به بهره‌برداری برسانند و هم فرمان بهره‌برداری از چند پروژه ورزشی، عمرانی و فضای سبز را به صورت ویدئویی صادر کنند. ره‌باغ چهار هزار و پانصد متری طوبی کوچک‌ترین ره‌باغ از ۸ ره‌باغی است که برای رینگ اطراف حرم رضوی تدارک دیده شده است. این ره‌باغ که محل عبور عابران پیاده است، بولوار شارستان رضوی را به حرم مطهر امام رئوف متصل می‌کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد در این مراسم به تغییر رویکرد در بازآفرینی منطقه ثامن از سوی شهرداری اشاره کرد و گفت: در بازآفرینی محلات و بافت فرسوده اطراف حرم مطهر تغییر رویکردی به وجود آمده است و شورا و شهرداری ‌نوسازی بافت فرسوده را با محوریت مردم انجام می‌دهند. در شورای پنجم سعی شد از هر فرصتی برای ایجاد امکانات بهتر برای مردم استفاده شود.
احمد نوروزی با بیان اینکه این عوامل باعث می‌شود در مقایسه ‌منطقه ثامن با گذشته تغییری‌ احساس شود و خوشبختانه به دنبال تعاملات صورت‌گرفته با سرمایه‌گذاران و حل‌ و فصل شدن برخی مشکلات‌ اقدامات مناسبی انجام شده است افزود: مشارکت نیازمند اعتماد مردم است تا با حضور خودشان اتفاقات مناسبی در بافت پیرامون حرم مطهر ایجاد شود. همچنین آن‌طور که شهردار منطقه ثامن مشهد در این مراسم بیان کرد شهرداری این منطقه قصد دارد هر پروژه‌ای را که منطبق با معیارهای بازآفرینی شهری است ولو تملک صددرصدی نداشته باشد به بهره‌برداری برساند تا هم پروژه‌ها به پیشرفت خوبی برسند و هم مردم بتوانند دسترسی مناسبی به شریان های اصلی شهر داشته باشند.
سید مصطفی نعمتی این‌طور مثال زد که اگر یک باغ‌راه اجراشده اما فقط ۳۰ درصد آن اراضی آن تملک شده است، شهرداری منطقه ثامن این بخش را برای استفاده مردم آماده می‌کند. به گفته او، در ٢٣ سال گذشته فقط ۵ هکتار به فضای سبز بافت اطراف حرم افزوده شده است. با این حال، در یک سال و نیم گذشته که مدیریت شهری جدید روی کار آمده، شهرداری توانسته است ٣٠ هزار متر مربع به فضای سبز منطقه ثامن اضافه کند و ١١ هزار متر مربع دیگر نیز در دست اجرا قرار دهد.
شهردار منطقه ثامن مشهد همچنین در ادامه صحبت‌های خود از بهره‌برداری بخش عمده شارستان رضوی تا پایان سال ٩٨ خبر داد. در ادامه این مراسم، عملیات افتتاح میدان امر به معروف و نهی از منکر، میدان شهید حججی و همچنین زمین روباز ورزشی شهدای محله هاتف از طریق ارتباط ویدئویی به بهره‌برداری رسید. پروژه‌های افتتاح‌شده دیروز منطقه ثامن شامل ١٧ پروژه فضای سبز و ٨ پروژه عمرانی به ارزش ٢۴٠ میلیارد تومان (تملک و اجرا) بود.
علاوه بر پروژه‌های مذکور، بوستان‌های اتابک، تندیس، سارا، سرخوش و همچنین فاز یک بوستان‌ پگاه، بوستان راد، آبنوس، ره‌باغ فردوس، بهشت و پردیس هم به بهره‌برداری رسید. لچکی تقاطع بولوار شهدای حج و بولوار ١٧ شهریور، آیلند میانی خیابان آیت‌ا… خزعلی و خیابان آیت‌ا… بهجت از دیگر پروژه‌های افتتاح‌شده فضای سبز است. پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن نیز شامل ٢٠ هزار متر مربع روکش آسفالت، اصلاح هندسی و بازگشایی تقاطع خیابان نواب صفوی و بولوار شارستان، ۴٢ چشمه سرویس بهداشتی در خیابان طبرسی یک، بازگشایی معبر حسینیه کرمانی‌ها و نصب ٣٠٠ پروژکتور برای روشنایی معابر فرعی پیرامون حرم مطهر است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه