• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم می شود کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهماالسلام نیشابور در نیمه اول تیرماه سال جاری در نیشابور برگزار می‌شود.

نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم می شود کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهماالسلام نیشابور در نیمه اول تیرماه سال جاری در نیشابور برگزار می‌شود.

  • ۱۳ روز قبل
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۳۰۵ بقعه متبرکه در استان خراسان رضوی وجود دارد که یک پنجم این بقاع متبرکه در نیشابور است و از این تعداد چند امام زاده هستند که شهرت بین المللی دارند و امامزاده محمد محروق(ع) از جمله این امامزادگان است.

وی افزود: یکی از وظایف ما شناساندن گوهر‌هایی است که در بقاع متبرکه مدفون هستند و متاسفانه شناسایی کافی در سطح جامعه از این عزیزان وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده با بیان اینکه در نیشابور امام زادگان و نیز شخصیت‌ های مذهبی بی نظیری همچون؛ امامزاده محمد محروق(ع) , امامزاده ابراهیم(ع)، بانو بی بی شطیطه و جناب فضل بن شادان نیشابوری مدفون هستند که باید به آنها پرداخته شود، ادامه داد: امامزاده محروق(ع) شخصیت ممتازی است و تنها امام زاده‌ای است که امام رضا(ع) در مسیر حرکت خود از مدینه به مرو، زمانی که به نیشابور رسیدند، فرمودند: مخدوم ما اینجا مدفون است باید به زیارت ایشان برویم این نشان از شخصیت امامزاده محمد محروق و جایگاه ایشان دارد.

وی گفت: ایشان شخصیتی مجاهد، شهادت طلب، موثر بودند و از جمله الگو‌هایی است که باید ایشان را بشناسیم و به آنها ادای احترام کنیم و لازم است یک کار علمی گسترده در این خصوص انجام شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی گفت: برای بالا بردن جنبه علمی این کنگره و ایجاد اشتیاق دانشجویان و علاقمندان جهت ارائه مقاله به کنگره، این مقالات در سامانه ISC که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام می باشد ثبت گردید.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده بیان کرد: بیش از ۲۵ پژوهشگر بنیاد پژوهش ها به این همایش مقاله ارسال کردند.

وی عناوین فراخوان آثار علمی را شخصیت شناسی امام زادگان محمد محروق و ابراهیم ، هدف امام رضا(ع) از زیارت امام زاده محمد محروق(ع)، نقش علویان به ویژه امام زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام در ارتقا فرهنگ و تمدن نیشابور، نقش بقعه امام زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام در کاهش آسیبهای اجتماعی و… عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: عناوین مقالات علمی دریافتی تا ۲۶ فروردین ماه سال جاری از جمله بررسی نسب و شخصیت امام زاده محمد محروق علیهما السلام، واکاوی حضور امام زاده محمد محروق(ع) در قیام ابوالسرایا، بررسی و تحلیل تدوام نسل امام زاده محروق و… می باشد.

وی عناوین فراخوان در بخش ادبی را در چهار محور شخصیت، کرامت، زیارت و شفاعت امام زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده گفت: تاکنون بیش از ۳۰ شعر از هنرمندان و شاعران دریافت شده است.

وی با اینکه علاقمندان می توانندتا ۱۵ اردیبهشت ماه آثار خود را ارسال نمایند، افزود: آیین پایانی کنگره در نیمه اول تیرماه سال ۱۴۰۳ همزمان با مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) و روز ملی حدیث سلسله الذهب در محل بقعه امام زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام برگزار خواهد شد.

منبع : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *