انتقام گیری اشتباه از خانم معلم

  • ۲ سال قبل
  • 0
پلیس فتای خراسان رضوی از معمای مزاحمت های سایبری در مشهد پرده برداشت

من به کسی بدی نکرده ام
زن جوان در اظهاراتش اعلام کرد که معلم یکی از مدارس مشهد است. از چندی قبل مشخص شده که فردی با برداشتن تصاویر او از صفحه شخصی اش، اقدام به ایجاد صفحات جعلی به نام او در فضای مجازی کرده است. این فرد به همین بسنده نکرده و انبوهی از تصاویر او را با عباراتی زشت و زننده در این صفحات منتشر کرده بود.
انتشار شماره تماسش در این صفحات تلگرامی و اینستاگرامی منجر به مزاحمت های گسترده ای برای او شده بود تا جایی که تنها راه پیش رویش شکایت از افرادی بود که آبروی او را به بازی گرفته بودند.
او در پاسخ به اینکه به چه کسی مشکوک است، بیان کرد: من تا به حال به کسی بدی نکرده ام که حالا بخواهند از من انتقام بگیرند.

در جست و جوی پاسخ یک معما
با ثبت شکایت این زن جوان و دستور ویژه سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، رسیدگی به شکایت این زن خارج از نوبت در دستور کار قرار گرفت.
مأموران تحقیقاتی همه جانبه را در فضای سایبر به منظور کشف سرنخ های موجود و ردپاهایی که در فضای سایبر وجود داشت آغاز کردند.
بررسی های اولیه اظهارات شاکی را تأیید کرد و مشخص شد فردی با ایجاد حساب های جعلی به دنبال ریختن آبروی این فرد بوده است اما اینکه معلم جوان با کسی مشکل نداشت ، معمایی بی جواب پیش روی پلیس گشوده شد.

شاکی را نمی شناسم
مأموران با اقدامات فنی خود به سرنخ هایی رسیدند که نقش مردی جوان را در پرونده نشان می داد. با شناسایی متهم و هماهنگی با مقام قضایی، تحقیقات به منظور دستگیری متهم آغاز شد.
کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی با ردزنی محل زندگی متهم در مشهد این فرد را در اقدامی غافل گیرانه دستگیر کردند.
با انتقال متهم بیست و هفت ساله به پلیس فتای خراسان رضوی و تفهیم اتهام، او اعلام کرد که شاکی را نمی شناسد. این درحالی بود که همه سرنخ های کشف شده، نشان از اقدامات مجرمانه متهم داشت.
با بررسی های بعدی و نشان دادن صفحات جعلی به متهم، او اتهامش را پذیرفت اما همچنان معتقد بود که اصلا شاکی را نمی شناسد.

انتقام اشتباه
بررسی های تخصصی در پرونده و اعترافات متهم نشان داد که او سال ها قبل از دختری خواستگاری کرده و به قصد ازدواج به یکدیگر نزدیک تر می شوند. اما در بزنگاهی دختر با سرقت از او متواری می شود و این ارتباط پایان می یابد.
او پس از سال ها در فضای مجازی ناگهان صفحه ای با اسم و فامیل عروس فراری را پیدا می کند و برای انتقا م گیری از او اقدام به انتشار اکاذیب و مطالب غیراخلاقی می کند.
به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی این اتفاق در حالی رخ داد که اسم و فامیل معلم جوان و عروس فراری یکی بود و این تشابه اسمی و گذشت سال ها موجب شده بود تا این فرد به اشتباه فکر کند این، همان دختری است که روزی احساسات او را به بازی گرفته بود.
سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مقام قضایی به منظور رسیدگی به جرمش بیان کرد: برخی گمان می کنند که هر کاری در فضای مجازی بکنند، کسی آن ها را نمی بیند و این اقداماتشان مخفی می ماند، در صورتی که با جرائم فضای مجازی همچون فضای حقیقی برخورد می شود.
وی از شهروندان خواست تا مشکلاتشان را در فضایی به دور از هیاهو حل کنند و با اقدامات نسنجیده در فضای مجازی برای خود و آینده شان پرونده قضایی و سوء سابقه ایجاد نکنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه