بیشترین تراکم مسافری در کشور متعلق به فرودگاه مشهد است

  • ۹ ماه قبل
  • 0

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: فرودگاه مشهد در خرداد ماه امسال، با متوسط ۱۳۵ مسافر در هر پرواز، بیشترین تراکم مسافری را در بین فرودگاه‌های کشور داشته است.

محمود امانی‌ افزود: طبق آخرین گزارش منتشرشده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در خرداد ماه ۱۴۰۲ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها در ۱۰ فرودگاه کشور انجام شده که فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در رده دوم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین ۸۰ درصد نشست و برخاست‌های پروازهای بین‌المللی، در پنج فرودگاه انجام شده که در این زمینه مشهد در رده نخست قرار گرفته است.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: در خردادماه امسال بیش از هزار و ١۴۵ پرواز خارجی در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته اند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته ٣٢ درصد افزایش دارد.

امانی‌ افزود: هم اینک ۲۰ شرکت هواپیمایی به ۲۸ مقصد داخلی و ۲۲ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی، به ۱۷ مقصد خارجی از فرودگاه مشهد پرواز دارند.

وی اضافه کرد: در راستای رویکرد جذب بیشتر زائران حرم رضوی با همراهی نهادهای مرتبط با صنایع هوایی، شاهد افزایش مسیر پروازی به شهر مشهد هستیم به‌گونه‌ای که اکنون بیشترین پرواز کشور بعد از تهران به مشهد انجام می‌شود.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: افزایش ورود زائران رضوی یکی از رویکردهای دائمی در دستور کار فرودگاه‌های استان است و با توجه به این که فرودگاه مشهد دروازه ورودی گردشگران خارجی و زائران رضوی محسوب می‌شود، شاهد اقداماتی نظیر ارائه خدمات فرودگاهی در سطح بسیار بالا به مسافران هستیم که این خدمات در جذب گردشگر و ماندگاری آنها تاثیر خوبی دارد.

امانی افزود: تسهیل تردد هوایی زائران خارجی به مقصد مشهد از طریق توسعه شبکه پروازهای فرودگاه‌ بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد نیز مورد تاکید است.

وی ادامه داد: با توجه به تأثیر گردشگری بر افزایش میزان اشتغال و درآمدهای ارزی، رونق صنایع داخلی و گسترش همکاری‌های بین‌المللی، یکی از رویکردهای اصلی فرودگاه مشهد کمک به این صنعت در راستای رشد اقتصاد گردشگری و زیارت است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت:تنها نقشه‌راه افزایش جذب سرمایه‌گذاری در مشهدالرضا(ع) رشد اقتصاد زیارت و معرفی زنجیره اقتصاد زیارت به‌عنوان الگوی پیشرفت استان خراسان‌ رضوی است.

امانی افزود:گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاه‌های سراسر کشور ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه جاری با رویکرد بررسی و انجام هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی به‌منظور آماگی کامل ایام دهه آخر ماه صفر، به‌ویژه مراسم اربعین‌حسینی در مشهد برگزار خواهد شد.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

منبع :ایرنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *