طناب دار در انتظار «گرگ پیر»

  • ۴ سال قبل
  • 0

حکم شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی درباره پرونده معروف به «گرگ پیر» در حالی صادر شد که اهالی محل وقوع جرم، با ارائه استشهادیه ۱۸۰ نفری به دادگاه، خواهان اشد مجازات برای «گرگ پیر» هستند.
بسیزدهم بهمن سال گذشته مردی با مراجعه به دایره فقدانی‌های اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، از گم شدن پسر ۱۱ ساله اش خبر داد. او به کارآگاهان گفت: پسرم که مرتضی نام دارد به همراه دوستانش در محله «زیرکن» (انتهای بولوار مهر مادر در منطقه خواجه ربیع) مشغول بازی بود اما از ظهر دیروز (دوازدهم بهمن) دیگر به منزل نیامد و جست وجوهای ما نیز برای یافتن او بی نتیجه ماند. گزارش خراسان حاکی است، در پی اعلام این گزارش، بلافاصله گروه ویژه ای از کارآگاهان ورزیده دایره جنایی با فرماندهی مستقیم سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کردند. کارآگاهان در اولین مرحله از عملیات اطلاعاتی به ردیابی کودک ۱۱ ساله در محله زیرکن پرداختند و برخی از کودکانی را که آن روز همراه «مرتضی» بودند شناسایی کردند اما هر کدام از کودکان مذکور نیز فقط تا ظهر آن روز (دوازدهم بهمن) مرتضی را دیده بودند و بعد از آن دیگر خبری از او نداشتند. در حالی که تحقیقات اطلاعاتی کارآگاهان به روزهای بعد کشیده شد ناگهان یکی از دوستان مرتضی از مرد پیری به نام «رمضان-الف» سخن گفت که قرار بود «مرتضی» یک قلاده سگ برای باغ آن پیرمرد ببرد! این جمله شاخه عملیات کارآگاهان را وارد مرحله جدیدی کرد و بدین ترتیب کارآگاهان، فعالیت‌های اطلاعاتی و پلیسی خود را روی پیرمرد مذکور متمرکز کردند.
بررسی های تحت پوشش کارآگاهان نشان می‌داد که پیرمرد ۶۰ ساله در آن منطقه به عامل اغفال کودکان معروف است و از سابقه اجتماعی خوبی برخوردار نیست اما از آن جایی که وی چند روز قبل عمل جراحی چشم انجام داده بود، کارآگاهان با حساسیت ویژه ای به تحقیق ادامه دادند تا این که مشخص شد گوشی تلفن همراه کودک گمشده نزد یکی از دوستان همبازی وی قرار دارد بنابراین کارآگاهان با لحنی کودکانه از وی درباره گوشی تلفن همراه پرسیدند که اظهارات این کودک، پشت پرده این ماجرای تلخ را نشان داد. او گفت: گوشی را رمضان (پیرمرد سلاخ) به من داد و تاکید کرد که سیم کارت روی آن نگذارم و فقط با آن بازی کنم چون او چند بار مرا به باغ خود برده بود!
بنابراین گزارش، درحالی که با اظهارات این کودک احتمال قتل قوت گرفته بود، کارآگاهان با صدور دستورات قضایی، بررسی‌های تخصصی خود را با بازداشت پیرمرد ۶۰ ساله ادامه دادند این گونه بود که «گرگ پیر» در برابر بازجویی های تخصصی دوام نیاورد و گفت: به بچه های محل گفته بودم هرکس یک قلاده سگ برای محافظت از باغم بیاورد ۵۰ هزار تومان پول می گیرد آن روز هم مرتضی یک سگ ماده «گر» آورد که به دردم نمی‌خورد ولی ۱۰ هزار تومان به او دادم و رفت.
گزارش خراسان حاکی است، اما پیرمرد ۶۰ ساله وقتی دید جملات ساختگی او مورد توجه قاضی و کارآگاهان قرار نمی گیرد به ناچار حقیقت ماجرا را بیان کرد و گفت: او را به بهانه دادن پول به باغ کشاندم و قصد آزار او را داشتم اما وقتی با مقاومت کودک روبه رو شدم و او فریاد می زد که ماجرا را به پدرش می گوید، عصبانی شدم و او را با دست هل دادم که سرش به حاشیه استخر کوچک داخل باغ خورد و بیهوش شد دیگر ترسیده بودم به همین دلیل کمربندش را برداشتم و او را خفه کردم. سپس جسد را در صندوق عقب خودروی پی کی گذاشتم و بعد از روستای رباط خاکستری به سمت جاده فرعی رفتم وداخل گودالی در کوهپایه دفن کردم!
«گرگ پیر» بیست و دوم بهمن سال گذشته در حضور «قاضی احمدی نژاد» (قاضی ویژه قتل عمد) به محل دفن جسد هدایت شد و ضمن بیان جزئیات تلخ دیگری از ماجرا، با دست های خود بخشی از زمین خاکی را حفر کرد که ناگهان جسد پسربچه نمایان شد.
بنابراین گزارش، در پی کشف جسد و اعترافات متهم در بازجویی های تخصصی، وی اظهارات خود را در بازسازی صحنه جنایت نیز در حضور بازپرس شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تکرار کرد و به تشریح جزئیات این جنایت هولناک پرداخت.
به دنبال تکمیل تحقیقات در دادسرا، کیفرخواست این پرونده با تاکیدات قاضی غلامعلی صادقی (دادستان وقت مرکز خراسان رضوی) صادر شد و بدین ترتیب این پرونده با توجه به اهمیت آن، در شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت. از سوی دیگر بنا به تشخیص هیئت قضایی شعبه ششم، جلسه محاکمه متهم معروف به «گرگ پیر» بیست و چهارم اردیبهشت گذشته به صورت علنی در مشهد برگزار شد، در این جلسه نیره عابدین‌زاده (نماینده دادستان مرکز خراسان رضوی) با تشریح محتویات هولناک این پرونده از قضات دادگاه خواست تا بنا به درخواست اهالی محل، متهم پرونده را به اشد مجازات محکوم کنند. در این جلسه که به ریاست قاضی جواد شاکری و مستشاری قضات خطیبی و قاسمی طوسی برگزار شد، متهم در جایگاه قرار گرفت و درحالی که به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفت اما تلاش کرد با تناقض گویی حقیقت موضوع را انکار کند.او در جلسه علنی دادگاه مدعی شد: من کمربند آن کودک را از کمرش باز کردم و به دور گردن او پیچاندم ولی آن را نکشیدم! ضمن این که اتهام آدم‌ربایی را نیز قبول ندارم چرا که آن کودک خودش سوار خودروی پی کی من شد! وی همچنین ماجرای آزار و اذیت کودک ۱۱ ساله را نیز انکار کرد و گفت: من او را برای آزار به باغ نبردم بلکه می خواستم او را گوشمالی بدهم!
متهم در ادامه جلسه دادگاه باز هم ماجرای دیگری برای قتل سرهم کرد و گفت: من کودک ۱۱ ساله را به درون استخر خالی از آب هل دادم که سرش به بلوک سیمانی استخر باغ خورد و به هوش نیامد! من او را برای خرید «سگ» به باغ برده بودم!
متهم معروف به «گرگ پیر» که در برابر سوالات تخصصی و ریزبینانه قاضی شاکری، دچار مخمصه‌ای حیرت آور شده بود، نتوانست با تناقض‌گویی هایش پاسخ قانع کننده ای به سوالات قضات دادگاه بدهد بنابراین رئیس دادگاه ختم جلسه رسیدگی را اعلام کرد تا این که بعد از رسیدگی دقیق به دفاعیات وکلای مدافع، در نهایت رای قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی درباره این پرونده حساس صادر شد که مطالبه عمومی مردم بود. بنابر این گزارش و براساس رای صادرشده که به امضای رئیس و هیئت مستشاری دادگاه رسیده است، متهم (رمضان – الف) به اتهام ارتکاب قتل عمد به قصاص نفس، به خاطر آدم ربایی به تحمل ۱۵ سال زندان و به دلیل اعمال منافی عفت به تحمل ۱۰۰ ضربه تازیانه محکوم شد و بدین ترتیب «گرگ پیر» در آستانه حلق آویزی با طناب دار قرار گرفت. شایان ذکر است رای صادر شده قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم دیوان عالی کشور است و پس از تایید به مرحله اجرا درمی آید.
منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه