اجرای ۱۶۶۰ حکم قلع بنا در خراسان رضوی

  • ۹ ماه قبل
  • 0

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خرسان رضوی گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۶۰۹ واحد تغییر کاربری داده شده شناسایی و ۱۶۶۰ مورد حکم قلع بنا اجرا شده است.

محمدرضا قوسیان‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شناسایی اراضی تغییر کاربری داده شده در سال جاری اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۶۰۹ واحد تغییر کاربری داده شده شناسایی و تاکنون علیه ۳۱۸ مورد در دادگاه شکایت و برای ۱۱۸۰ مورد تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اعمال شده، یعنی بعد از شناسایی این موارد، دستور توقف عملیات به آن‌ها داده شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۶۶۰ مورد قلع بنا اجرا شده که بخشی از این موارد در سال گذشته شناسایی شدند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: آمار شناسایی و برخوردها در حوزه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. شهرستان‌های طرقبه-شاندیز، مشهد، گلبهار و نیشابور نسبت به سایر شهرستان‌های استان بیشتر در معرض خطر تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها قرار دارند.

قوسیان‌مقدم با بیان اینکه جهت شناسایی اراضی تغییر کاربری داده شده، استان به چند منطقه تقسیم شده است، عنوان کرد: برای هر یک از این مناطق، مسئول گشت در نظر گرفته شده و ۳۵ واحد گشت با خودروهای مجهز به جی‌پی‌اس در ستاد استان و شهرستان‌ها در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تبلیغات زمین‌فروشی دروغ بوده و جهاد کشاورزی به هیچ فردی مجوز ویلاسازی و قطعه‌بندی نمی‌دهد. هر فردی که گواهی مبنی بر ویلاسازی و تبلیغاتی به نام مجتمع گلخانه‌ای و دامداری دارد، قصد فریب مردم را داشته و این گواهی جعلی است. توصیه می‌کنیم شهروندان برای بررسی اصالت اینگونه گواهی‌ها به جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کرده و استعلام بگیرند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *