با راه اندازی خط ریلی خواف-هرات صادرات به افغانستان سرعت گرفت

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی گفت: تنها مسیر ریلی ایران-افغانستان عصر امروز راه اندازی شد و صادرات ایران به افغانستان سرعت گرفت.

استانداری خراسان رضوی اعلام کرد که در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان راه آهن افغانستان، استاندار خراسان رضوی، معاونین وزرای تجارت خارجه افغانستان، نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی ایران، معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی و مقامات سفارت ایران راه آهن خواف- هرات افتتاح شد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در این باره گفت: این مسیر، مسیر آسانتر و ارزانتر برای حمل کالا به افغانستان است و با تسهیل موضوعات امنیتی و ترافیکی در مرز دوغارون صادرات به افغانستان را افزایش می دهد.

شایان ذکر است این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابجایی ۶ میلیون تن کالا را میان دو کشور ایجاد می کند.

این خط ریلی که سال ۹۹ کار خود را آغاز کرد در تحولات داخلی افغانستان به دلیل آسیب‌های وارده قطع شده بود که با پیگیری‌های انجام شد، خط تکمیل و نخستین قطار باری عصر امروز سه شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ از جمهوری اسلامی ایران وارد افغانستان شد.

خط آهن خواف-هرات نشانه ارتباط دوستانه دو ملت

والی هرات گفت: ملت افغانستان از خط آهن خواف-هرات که نشانه ارتباط دوستانه دو ملت است به عنوان وظیفه ملی دفاع می کند.

“اسلام جار” عصر امروز در مراسم ورود نخستین قطار به ایستگاه روزنک در خاک افغانستان افزود: این خط آهن را روی دو دیده خود حفظ می کنیم، هرات به عنوان قطب اقتصادی افغانستان و یکی از شهرهای عمده تجاری این کشور بخاطر امنیت قوی که دارد یک بستر بکر برای سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: من نمی دانم با کدام واژه ها از حضور برادران ایرانی خود و برادرانی که از مرکز افغانستان آمده اند، قدردانی کنم، اتفاق امروز برای هرات بسیار مهم است.

 

منبع:روابط عمومی استانداری

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *