ایجاد شهرک کفش در مشهد به صادرات قوی‌تر کمک می‌کند

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

رئیس اتحادیه کفاشان مشهد گفت: ایجاد شهرک کفش می‌تواند به اشتغالزایی، ارزآوری، درآمدزایی بیشتر و صادرات قوی‌تر مشهد کمک کند.

محمد محمدی با بیان اینکه ایران از لحاظ کیفیت تولید کفش زنانه رتبه نخست در دنیا را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: صادرات کفش از مشهد در حال حاضر در حال انجام است. تولیدکنندگان ما به خوبی در حال فعالیت هستند و ما به کشورهای عراق و افغانستان صادرات داریم و بیشترین فروش کفش مشهد در داخل در تبریز و تهران انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه کفاشان مشهد بیان کرد: واردات کفش به دلیل گران بودن دلار توجیهی ندارد، از طرفی ما در مشهد تولیدکنندگان خوبی داریم که کفش‌هایی با کیفیت بالا و با قیمت پایین تولید می‌‎کنند. همچنین ۳۰ درصد مواد اولیه کفش‌های تولیدی ما وارداتی و ۷۰ درصد تولید داخل است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان تصریح کرد: یکی از مشکلات ما که بارها مطرح کرده‌ایم، نبود شهرک کفش در مشهد است که هنوز در این زمینه پیگیری انجام نشده است. در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ واحد تولیدی کفش در مشهد داریم و تولیدی‌هایی نیز هستند که شناسایی نشده‌اند، اگر شهرک کفش داشته باشیم، می‌توانیم این تولیدی‌ها را شناسایی کنیم و برای دولت نیز درآمدزایی داشته باشیم.

محمدی ادامه داد: نیاز داریم که تولیدکنندگان در شهرک کفش ساماندهی شوند. اگر این شهرک ایجاد شود می‌تواند به اشتغالزایی، ارزآوری و درآمدزایی بیشتر مشهد کمک کند. همچنین می‌تواند موجب انجام کار تخصصی، جذب نیرو و صادرات قوی‌تر شود.

رئیس اتحادیه کفاشان مشهد در خصوص وضعیت بازار کفش در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر بازار کفش در رکود به سر می‌برد و به دلیل نوسانات دلار فعلا رونقی وجود ندارد.

وی افزود: قیمت کفش در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته و این افزایش موجب کاهش قدرت خرید مردم نیز شده است. از ابتدای سال وضعیت بازار خوب بود اما از حدود یک ماه گذشته بازار دچار رکود شده است. احتمالا از هفته آینده به دلیل شروع فصل تابستان و مسافرت‌ها وضعیت بازار بهتر می‌شود.

منبع :ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *