صنایع خراسان رضوی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بورسیه کنند

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی گفت: صنایع استان به واسطه داشتن انگیزه و سرمایه می‌توانند در بورسیه کردن دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای پای کار بیایند تا حلقه واسطه بین دانشگاه و صنعت را تکمیل کنند.

یعقوبعلی نظری ۱۲ تیرماه، در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: خراسان رضوی با داشتن مزیت‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون، نیازمند نیروی متخصص برای حل مسائل خود است و به همین دلیل نیروی متخصص مهارتی که توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت می‌شوند، می‌توانند در جهش اقتصادی استان موثر باشند.

وی ادامه داد: سعی ما در استان این است که با راه‌اندازی پردیس‌های مختلف تخصصی در کنار صنایع، فاصله بین افراد نخبه با صنایع استان کاهش یابد تا در نهایت منجر به افزایش تولید شود و شاهد کاهش تورم در استان باشیم.

تربیت نیروی کار طی ۴ سال

همچنین عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این نشست بیان کرد: این دانشگاه می‌تواند زمان ورود نیروی متخصص از دانشگاه به صنایع را کوتاه کند، چراکه در بیشتر دانشگاه‌های کشور تاکید بر فراگیری درس‌های نظری برای انجام کارهای پژوهشی است.

وی افزود: آموزش‌های این دانشگاه گران است، زیرا ۸۰ درصد مهارت‌آموزی دانشجویان در کارگاه‌ها انجام می‌شود و در عین حال مواد اولیه مورد نیاز، استاد ماهر و هم‌چنین هزینه‌های کارگاه آموزشی با توجه به نیازهای تخصصی، با افزایش قیمت همراه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: در دور اول سفرهای استانی رئیس جمهور، مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی این دانشگاه در سطح استان در نظر گرفته شده است تا عقب ماندگی‌های موجود جبران شود. این دانشگاه توان آن را دارد تا نیروی کار تخصصی مورد نیاز خراسان رضوی را در فرایندی چهار ساله تربیت کند.

خسرویان با اشاره به دیدار خود از کشور لبنان و نشست با وزیر کار این کشور، گفت: آنها از ما خواسته‌اند تا در خصوص تربیت نیروی مهارتی دانشگاهی با آن کشور در تعامل باشیم و به زودی قرارداد همکاری در این خصوص به امضا خواهد رسید.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۱۸۰ هزار دانشجو در سراسر کشور در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۱ شعبه این دانشگاه در سطح خراسان رضوی به فراگیری مهارت می‌پردازند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: امروز همراه با اعضای هیات رئیسه این دانشگاه و همسو با رویکرد دولت سیزدهم سعی شد تا در دیدار حضوری صحبت‌های دانشجویان و خانواده این افراد را بشنویم و سپس هر کدام از اعضای هیات رئیسه به دانشگاه‌های سراسر استان رفتند تا از نزدیک در جریان امور قرار گیرند.

 

منبع :ایرنا

انتهای پیام//

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *