اعطای نشان فردوسی به مناسبت دهه ادب و حماسه

  • ۱۲ ماه قبل
  • 0

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت:به مناسبت دهه ادب و حماسه به کسانیکه در حوزه آثار فردوسی پژوهش انجام داده اند، نشان فردوسی اعطا می شود.

سید جلیل بامشکی با حضور در نشست خبری دهه ادب و حماسه که به مناسبت گرامیداشت فردوسی برگزار شده بود، با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری مشهد در این دهه بیان کرد:در سال های گذشته فقط یکروز به منظور بزرگداشت روز فردوسی درنظرگرفته شده بود، اما با روی کار آمدن دوره ششم مدیریت شهری که شعار مشهد “جهان شهر برکت و نعمت” سرلوحه کاری این دوره قرار دارد، روز بزرگداشت فردوسی به دهه “ادب و هنر” تبدیل شد.

وی ادامه داد:با توجه به ضرورت پاسداشت زبان فارسی و همچنین مفاخر ادبی، در این خصوص کارگروه ویژه ای تشکیل شد و با همکاری دستگاه های مختلف از جمله، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش وپرورش، دانشگاه ها و سایر نهادهای فرهنگی برنامه های متنوعی به مناسبت دهه ادب و حماسه پیش بینی شده است.

بامشکی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی دهه ادب و حماسه از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و تا سوم خرداد همچنان ادامه خواهد داشت گفت: در صبح ۲۴ اردیبهشت طی هماهنگی که با دانشگاه فردوسی انجام شده، همایش علمی درآنجا به مناسبت گرامیداشت زبان فارسی و فردوسی برگزار خواهد شد و بعدازظهر همان روز از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در محوطه آرامگاه فردوسی سایر برنامه های فرهنگی برگزار می شود که برای عموم آزاد است.

وی در ادامه عنوان کرد:۲۶ اردیبهشت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) هیچ برنامه ای برگزار نخواهد شد و سپس از روز ۲۷ اردیبهشت برنامه ها که شامل اجرای تئاتر، مسابقه کشتی چوخه و… است مجددا از سرگرفته می شود.

با مشکی در خصوص اجرای تئاتر نیز توضیح داد:تئاتر بازی نامه باستان به کارگردانی رضا صابری در محوطه آرامگاه فردوسی اجرا می شود، که شهروندان می توانند از طریق سامانه هزار ۱۰۸ نصبت به تهیه بلیط اقدام نمایند.

برگزاری جشنواره سیمرغ

در ادامه نشست خبری رئیس فرهنگ میزبانی و حوزه گردشگری توس نیز با اشاره به دسترسی آسان شهروندان به حمل ونقل عمومی در رفت و آمد به آرامگاه فردوسی بیان کرد:در این ایام ساعات کاری اتوبوسرانی افزایش پیدا کرده وشهروندان می توانند از ۱۰ مسیر از جمله میدان فلسطین، جانباز، میدان شهدا، میدان امام حسن(ع)، پایانه فدائیان اسلام، امام خمینی (جنب آتش نشانی)، خیابان صیاد شیرازی، دانشجو ۲۹ (فرهنگسرای ترافیک)، خیابان صادقیه ۱۱،خیابان شیرازی (منطقه ثامن) از خدمات حمل و نقل عمومی بهره مند شوند.

سلمان آل حسن در همین رابطه توضیح داد: در روز ۲۴ اردیبهشت ساعت حرکت اتوبوس ها از ۱۵:۳۰ دقیقه بعد از ظهر و سایر روزها از ساعت ۱۹ و همچنین ساعت برگشت نیز ۲۲:۰۰ شب است.

وی همچنین با اشاره به “جشنواره سیمرغ” نیز گفت:این جشنواره با موضوعات شخصیت پهلوانی و بانوان در شاهنامه و همچنین حیوانات شاهنامه به صورت بین المللی برگزار می شود و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.fast30.ir مراجعه نمایند و این جشنواره همزمان با دهه ادب و حماسه از تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه تا ۱۹ تیر ادامه دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *