کلاهبرداری های گسترده اسفندیار اسپورتیج سوار با رسیدهای جعلی

  • ۱۲ ماه قبل
  • 0

جوان ۳۴ ساله معتادی که سوار بر خودروی اسپورتیج شاسی بلند از کسبه و بازرگانان کلاهبرداری می کرد در حالی با تلاش ماموران عملیات ویژه پلیس مشهد بازداشت شد که با همین اتهام از ۳ روز قبل روانه زندان شده بود.
به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، به دنبال افزایش کلاهبرداری از کسبه و تاجران مشهدی به شیوه رسیدهای جعلی تلفن همراه، پرونده ای در اداره عملیات ویژه تشکیل شد و مورد تجزیه و تحلیل های کارشناسی قرار گرفت. کنکاش های پلیس بیانگر آن بود که فردی شیک پوش، با چهره ای موجه در حالی که سوار بر خودروی شاسی بلند اسپورتیج است به مغازه داران و کسبه مراجعه می کند و پس از خرید میلیونی کالا، وجه خرید را از طریق تلفن همراه به حساب فروشندگان واریز می کند و پس از نشان دادن رسید واریز پول به کسبه از مغازه های آنان خارج می شود.
اما بعد از رفتن مرد اسپورتیج سوار، انتظار فروشندگان برای ارسال پیامک بانکی بی نتیجه می ماند و آنان پس از بررسی حساب بانکی تازه متوجه می شوند که در دام کلاهبردار حرفه ای افتاده اند. گزارش روزنامه خراسان حاکی است : با به دست آمدن این اطلاعات و لو رفتن تصویر متهم از طریق دوربین های مدار بسته مغازه ها، پرونده مذکور با دستورات محرمانه قاضی «جواد آسیان یزد» (قاضی شعبه ۲۱۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) به طور تخصصی مورد پیگیری قرار گرفت. تحقیقات نامحسوس پلیس با بررسی بانک اطلاعات مجرمان حکایت از آن داشت که متهم ۳۴ ساله اسفندیار نام دارد و دارای ۲ فقره سابقه کیفری است. ادامه واکاوی نیروهای عملیات ویژه که با نظارت سرهنگ بیگی (رئیس اداره عملیات ویژه مشهد) به وضعیت اخلاقی و اجتماعی متهم کشید بیانگر آن بود که اسفندیار دارای تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته حسابداری است و همسرش نیز او را به دلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی رها کرده و طلاق گرفته است. این گونه بود که گروه تخصصی عوامل انتظامی با راهنمایی های مقام قضایی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد متهم مذکور به علت ارتکاب جرم به همین شیوه به تحمل ۱۱ ماه حبس محکوم شده و از ۳ روز قبل نیز راهی زندان شده است. طولی نکشید که «اسفندیار اسپورتیج سوار» در زندان بازداشت شد و برای رسیدگی به ماجرای کلاهبرداری های گسترده به مقر انتظامی انتقال یافت.
در حالی که متهم فقط ۱۵ مورد از کلاهبرداری با شیوه رسیدهای جعلی را پذیرفته بود بیش از ۲۰ تن از کسبه و بازرگانان مشهدی او را شناسایی و اعلام شکایت کردند. از سوی دیگر در بازرسی از مخفیگاه وی که با دستور قاضی آسیان یزد انجام شد، علاوه بر لوازم خریداری شده با رسیدهای جعلی، ۴ رشته دستبند پلیس، ۹ قوطی افشانه فلفل و لباس های انتظامی کشف شد. بررسی های بیشتر حاکی از آن بود که وی خود را با عناوین جعلی پلیس نیز معرفی کرده است تا اعتماد فروشندگان کالاها را جلب کند. بنابر گزارش روزنامه خراسان، یک مقام انتظامی از مغازه داران و کسبه خواست چنان چه با این شگرد طعمه کلاهبرداری های اسفندیار شده اند برای شناسایی و اعلام شکایت به اداره عملیات ویژه پلیس مشهد واقع در میدان راهنمایی مراجعه کنند.

منبع: خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *