آغاز پروژه ساماندهی و بهسازی زیرگذر و پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی

  • ۱ سال قبل
  • 0

با توجه به نزدیک بودن ایام پایانی سال و پیش‌بینی موج تشرف زائران به مشهدالرضا(ع)، آستان قدس رضوی پروژه‌های متعدد بهسازی اماکن متبرکه را آغاز کرده که ساماندهی زیرگذر و پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی از جمله مهم‌ترین آنهاست.

به گزارش آستان‌نیوز، بهینه‌سازی سیستم تهویه‌ زیرگذر، ارتقای سطح ایمنی و افزایش علائم کنترل ترافیک و همچنین اصلاح طرح هندسی و خط کشی‌ها در زیر گذر و پارکینگ‌ها، از جمله اقداماتی است که به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی در این پروژه انجام خواهد شد تا زیرگذر حرم رضوی و پارکینگ‌های آن با کیفیت بالاتری در اختیار زائران قرار بگیرد.
معاون عمران سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی در این باره اظهار کرد: با توجه به حجم بالای پارک خودروهای زائران در پارکینگ‌های حرم مطهر در ایام پیک، پروژه ساماندهی زیر گذر و پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی به همت سازمان عمران و نگهداری آغاز شده است تا شرایط بهتری برای این میزبانی فراهم شود.
زیباسازی و نورپردازی متناسب با معماری حرم
به گفته مهندس حیدر حیدری، زیباسازی و نورپردازی متناسب با معماری و فضای پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای ساماندهی زیر گذر و پارکینگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است و در این پروژه اجرایی خواهد شد.
هوشمندسازی مدیریت پارکینگ‌ها 
حیدری هوشمندسازی مدیریت پارکینگ‌ها در کلیه زیر سیستم‌های زیرگذر و پارکینگ‌ها را نیز از دیگر اهداف این پروژه ساماندهی برشمرد و ادامه داد: توزیع عادلانه و استاندارد فضای پارک در پارکینگ‌ها به صورت کاملا هوشمند اجرا خواهد شد و این سامانه به راننده کمک خواهد کرد تا برای انتخاب مسیر، محل پارک خودرو و خروج از پارکینگ، کم‌ترین زمان ممکن را صرف کند.

منبع : آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه