شهید سلیمانی قائل به جبهه‌بندی چپ و راست نبود

  • ۱ سال قبل
  • 0

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سردار سلیمانی چپ و راست را از هم جدا نمی‌کرد و نمی‌گفت این چپی و آن راستی است و از هر کس برای انقلاب کارآمد بود، استفاده می‌کرد.

جواد نیک‌بین در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت فرارسیدن سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، با اشاره به شاخص‌های اخلاقی حاج قاسم، اظهار کرد: سردار سلیمانی مصداق حرف‌هایی که می‌زد بود. مصداق ساده زیستی‌بود و به مردم می‌گفت ساده‌زیست باشید. مصداق مرد میدان بود و به مردم می‌گفت مرد میدان باشید. مصداق مبارزه با استکبار بود و به مردم و مسئولین می‌گفت مبارزه با استکبار را در پیش بگیرید. مصداقی از مرد خستگی‌ناپذیر بود و به مردم می‌گفت خستگی‌ناپذیر باشید. مصداق کسی بود که از کالای ایرانی حمایت و در پوشش خود از کالای ایرانی استفاده می‌کرد. ولایت‌مدار بود و می‌گفت ولایت‌مدار باشید. درواقع فرمانده‌ای بود که مسیری را می‌رفت و به بقیه می‌گفت پشت من بیایید، سردار سلیمانی هیچگاه در قرارگاه نمی‌نشست و بگوید شما بروید و من می‌آیم.

وی در خصوص مهم‌ترین شاخصه سردار سلیمانی که مسئولین باید از آن الگو بگیرند، بیان کرد: سردار سلیمانی چپ و راست را از هم جدا نمی‌کرد و نمی‌گفت این چپی و آن راستی است. سردار سلیمانی از هر کس که برای انقلاب کارآمد بود، استفاده و سعی می‌کرد آدم‌های بسیاری را جذب انقلاب کند و از قطار انقلاب کسی را پیاده نکند و حتی‌الامکان آدم‌ها را به نوعی وابسته به انقلاب کند. سردار سلیمانی هیچگاه قشری، صنفی و جناحی نگاه نمی‌کرد و فراجناحی و فراحزبی به مسائل می‌نگریست و همین رمز موفقیتش بود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس صلح و آرامش جهانی برای تمامی مردم جهان را مهم‌ترین آرمان شهید سلیمانی دانست و افزود: اگر شهید سلیمانی در سوریه، عراق، یمن و کشورهای مختلف جهان سفر می‌کرد و در آنجا حضور داشت تنها به دلیل ایجاد صلح پایدار در منطقه و آرامش برای تمام مردم جهان بود.

نیک‌بین با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه برای دشمن شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است، عنوان کرد: برخی آدم‌ها زمان حضورشان نوعی خدمات دارند و در زمان نبودشان خدمتی بیشتر ارائه می‌دهند. سیدالشهدا در زمان حضورشان در دنیا پر از خیرات و برکات بودند و بعد از شهادت خون سیدالشهدا باعث اجتماع‌های بزرگی در جهان و تبلیغ و تشویق به توحید و خداپرستی بین مردم جهان شد، لذا پرچم امام حسین بر دوش همه انسان‌های آزادی‌خواه عالم برافراشته شده است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در مسیر سیدالشهدا حرکت می‌کرد، گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی هم‌رزم، هم‌بزم، هم‌عقیده و هم‌مسیر با سیدالشهدا بود، لذا همان گونه که سید شهیدان عالم بعد از شهادت نقشی موثر در جوامع جهانی دارد، سردار سلیمانی هم که رهرو آن امام شهید بود، پس از شهادت، خونش خدمات و برکات بیشتری را داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در کشورهای مختلف سردار سلیمانی را پس از شهادتش بیشتر شناختند تا پیش از شهادت، اضافه کرد: پس از شهادت شهید سلیمانی نوعی وحدت و همدلی بین دولت و مردم عراق، سوریه، لبنان، یمن با دولت و مردم ایران اتفاق افتاد که اگر این اتحاد به نهایت خود برسد قطعا منطقه آرامش و صلح ابدی را خواهد داشت.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *