شناسایی ۱۰۳۳ ساختمان ناایمن

  • ۱ سال قبل
  • 0

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:شهرداری با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت بزرگترین نیروگاه بیوگاز کشور در مشهد است.

علی نجفی، با اشاره به افزایش فروشگاه‌های شهرما و توسعه بازارهای فروش میوه و تره‌بار عنوان کرد: در پروژه‌های زیرساختی و عمران می‌توان به توسعه مراکز فروش و عرضه اشاره کرد که در این راستا ۲ فروشگاه شهرما و ۴ بازار میوه و تره‌بار ساخته شده که با افزایش ۳۳ درصدی و توجه به سیاست‌های شورای اسلامی مشهد، تمرکز بر حاشیه شهر بوده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص افزایش ظرفیت حوضچه‌های انباشت شیرآبه اظهار کرد: در بخش توسعه زیرساخت‌های دفن مهندسی و بهداشتی پسماند، توسعه ظرفیت سلول‌های دفن پسماند بیمارستانی از ۱۷۸ هزار به ۳۱۳ هزار مترمکعب رسیده است. ظرفیت حوضچه‌های شیرآبه از ۱۳۰ هزار به ۱۷۳ هزار و ۸۰۰ مترمکعب توسعه پیدا کرده و لندفیل مهندسی بهداشتی پسماند به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع در همین راستا به انجام رساندند.

نجفی با اشاره به رشد ۸۰۰ درصدی بازیافت آسفالت خاطرنشان کرد: اولین خط بازیافت آسفالت در مشهد به اجرا گذاشته شد که خوشبختانه در سنوات گذشته پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شده است. آخرین طرحی که در این زمینه به اجرا رسیده امکان ظرفیت بازیافت آسفالت بوده که از ۹۷۱ تن  به ۸۰۰۰ تن در سال افزایش یافته که رشدی تقریبا ۸۰۰ درصدی به حساب می‌آید. تولید مکمل‌های خاکی طی سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته که به نوعی شهرداری مشهد را در تامین مکمل‌های خاکی بی‌نیاز کرده است.
وی درخصوص احداث پارک ۴۱ هکتاری جهان‌شهر عنوان کرد: یکی از اقدامات شاخص در این دوره مدیریت شهری، احداث پارک جهان شهر با فضای سبز ۴۱ هکتاری است که اعتبار این بخش ۱۳۰ میلیارد ریال است.

نجفی افزود:یکی از مشکلات موجود در این بخش بحث محدود شدن یا اتمام فضای دفن در آرامستان بهشت رضا بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۳ هکتار به ضلع شمالی این آرامستان اضافه شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به توسعه بازارهای موقت افزود: علاوه بر بازارهای دائمی، در حال حاضر۷ بازار تخصصی و موضوعی ایجاد شده و در این راستا رشد ۲۷ درصدی داشته‌ایم.

نجفی بیان کرد: احداث ۴۳ سقاخانه جدید، اصلاح هندسی جاده منتهی به آرامستان بهشت رضوان به طول ۸ کیلومتر، افزایش سرویس بهداشتی دائمی از ۳۸۷۶ چشمه به ۴۱۵۷ چشمه در سال جاری و بخش عمده نوسازی ناوگان خدمات شهری  توسط شهرداری انجام شده است.

شناسایی ۱۰۳۳ ساختمان ناایمن در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: نظارت بر رعایت استانداردهای ایمنی اماکن یکی از مواردی است که همواره دغدغه شهروندان بوده که در این راستا کاهش صف انتظار ارباب رجوع در خصوص فرآیندهای نظارت بر ساخت‌وسازها از ۵۰ روز به ۱۰ روز کاهش یافته است. شناسایی ساختمان‌های ناایمن از ۵۵۰ ساختمان به ۱۰۳۳ ساختمان با حمایت‌های قضایی و مدیریت کلان استانی و شهرستانی رسیده است.

نجفی با اشاره به توسعه فضاهای ویژه بانوان بیان کرد: در راستای توسعه سایت‌های بانوان برنامه‌ریزی برای توسعه ۵ سایت به مساحت ۱۶ هکتار انجام شده است که سایت بوستان وکیل‌آباد در زمستان به بهره‌برداری خواهد رسید. بازار شهر ترمیمی برای  ۲۰ زندانی آزاد شده با مساحت ۱۵۰ هکتار و با هماهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم و دادگستری استان ایجاد شده است. همچنین بازار سرمد ویژه زنان سرپرست خانوار را ایجاد کرده‌ایم که منجر به اشتغال زایی ۶۲۰۰ نفر در بازارها و ۲۳۴ نفر در جمع‌آوری پسماند خشک شده است.

وی در خصوص توسعه خدمات در محله‌های کم‌برخوردار تصریح کرد: انجام پویش خدمات در حاشیه شهر در قالب طرح‌های محله بهاری و رضوی و راه‌اندازی بیش از ۲۱۰ غرفه ارزاق عمومی با تمرکز بر حاشیه شهر و مناطق پیرامونی حرم مطهر رضوی از جمله این اقدامات است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در حوزه نوآوری در خدمت اقداماتی نظیر راه‌اندازی مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه، طبق تاکیدات مقام معظم رهبری ترویج درختکاری با رویکرد کاشت درختان مثمر در شهرها، طراحی لباس جدید برای پاکبان‌ها با نظرخواهی از خودشان، طراحی و ساخت مخازن ضد سرقت ۱۱۰۰ گالوانیزه، تجهیز پاکبان‌ها به دوچرخه برقی برای نخستین بار در کشور، اجرای طرح هوشمندسازی بازدید از کانال‌های سرپوشیده به وسیله دستگاه ویدئومتری، برگزاری جشنواره باغبان برتر برای اولین بار در کشور که قرار است در سال ۱۴۰۲ در سطح ملی برگزار شود، برنامه ریزی و اجرای برنامه رفاهی برای پاکبان‌ها و خانواده آنان از جمله اقدامات انجام شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز حمایت و رصد  پرندگان شهری برای نخستین بار در بوستان وکیل‌آباد، اصلاح الگو کشت متناسب با اقلیم و با هدف مصرف بهینه آب و رویکرد تکریم ارباب رجوع از طریق کاهش زمان پذیرش از ۴۹ دقیقه به ۴۰ دقیقه از دیگر اقدامات نوآورانه در خدمت است.

وی با اشاره به افزایش مشترکان جمع آوری پسماند ادامه داد: در زمینه هوشمندسازی فرآیندها نیز اقداماتی نظیر توسعه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک انجام شده است که در این راستا مشترکین ۵ برابر افزایش یافتند و از ۳۵ هزار به ۱۷۸ هزار نفر رسیده‌اند. همچنین افزایش ۱۲۵ درصدی در میزان جمع‌‎آوری پسماند خشک را داشته‌ایم که از ۱۲ تن  به ۳۵ تن در روز رسیده است.

وی گفت: خودکفایی در تامین آب از  ۵۵.۱ درصد به  ۵۵.۹ درصد افزایش یافته به طوری که در هر ماه ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر وابستگی به منابع خارج از شهرداری کاهش یافته است. احداث سپتاژ در دستور کار قرار دارد. هرچند در پذیرش این قضیه سوال مطرح می‌شود  زیرا وظیفه شهرداری نیست اما مدیریت شهری به آن ورود پیدا کرده و دولت قرار بود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص دهد که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست شهری می‌توان به پلاک کوبی هوشمند درختان کهنسال، کاشت و توزیع گیاه جارو مورد نیاز در بستر کشف رود، پیاده سازی دستورالعمل‌های HSD در پیمان‌های خدمات شهری، تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه سیار سنجش آلاینده‌های محیط زیست، تدوین نخستین سند توسعه محیط زیست کلان شهر مشهد، توسعه ۲۰ درصدی نمایشگرهای توسعه زیست محیطی و افزایش ایستگاه‌های متمرکز سنجش آلاینده‌های هوا و صوت از ۵ به ۱۵ ایستگاه اشاره کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: شهرداری با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت بزرگترین نیروگاه بیوگاز کشور در مشهد است. این نیروگاه  ۲ تا ۳ مگابایت قابلیت افزایش دارد. همچنین ساخت دستگاه زباله‌سوز را در دستور کار داریم که ۴ شرکت توانمند در این حوزه ورود پیدا کردند.

نجفی در مورد عقیم سازی سگ‌های ولگرد نیز تصریح کرد: بر بنا آخرین ابلاغیه سازمان شهرداری‌ها، بحث عقیم‌‍سازی در وظیفه شهرداری تعریف نشده است. انجمن‌ و گروه‌های مردمی اگر مایل هستند می‌توانند عقیم‌سازی را انجام دهند اما هزینه تجهیزات و پزشک بر عهده خود آن‌ها است و شهرداری بستری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این طرح با همکاری شهرداری و انجمن حمایت از حیوانات در نیشابور به اجرا گذاشته شد که در همین راستا ما آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه