تبهکاران نامرئی سرکرده نوجوانان دوچرخه دزد!

  • ۱ سال قبل
  • 0

تبهکاران نامرئی که شبکه دزدان نوجوان را در پوشش جمع آوری ضایعات به سرقت دوچرخه و موتورسیکلت از پارکینگ ها ترغیب می کردند با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته با تشریح جزئیاتی از پرونده شبکه دزدان نوجوان به «خراسان» گفت: در پی تشکیل پرونده سرقت دوچرخه و موتورسیکلت از پارکینگ مجتمع های مسکونی در جنوب شهر که روندی صعودی به خود گرفته بود، گروهی از کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا ماجرای سرقت های مذکور را به طور جدی پیگیری کنند چرا که ردزنی های مقدماتی نشان می داد سرنخ های جرم به مناطق حاشیه ای در شمال شهر گره خورده است. سرهنگ احمد نگهبان افزود: با توجه به اهمیت موضوع، سرهنگ کدخدا (رئیس پلیس پایگاه شمال آگاهی مشهد) هدایت مستقیم گروه تخصصی کارآگاهان را به عهده گرفت و این گونه رصدهای اطلاعاتی با فعال سازی منابع و مخبران محلی ادامه یافت.
وی تصریح کرد: پس از چند شبانه روز فعالیت های پلیسی و برگزاری جلسات تحلیلی، مشخص شد که همه دوچرخه ها و موتورسیکلت ها، در ساعات نیمه شب به سرقت رفته اند و احتمال حمل آن ها با خودروی باری وجود دارد.
مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه این گفت وگوی اختصاصی با روزنامه خراسان خاطرنشان کرد: واکاوی ماجرا و کنکاش های میدانی بیانگر آن بود که احتمالا سرقت های مذکور توسط زباله گردهای شبانه یا جمع آوری کنندگان ضایعات انجام می شود به همین دلیل ضایعات فروشی های غیرمجاز در حاشیه شهر زیر ذره بین تحقیقات پلیس قرار گرفت تا این که یکی از منابع و مخبران پلیس پرده از ماجرای فروش دوچرخه به مالخران در یکی از ضایعات فروشی های شمال مشهد خبر داد.
سرهنگ نگهبان افزود: با دریافت این خبر، بی درنگ گروه عملیاتی کارآگاهان، در پوشش های مبدل و با کسب مجوزهای قضایی، وارد عمل شدند و بررسی های نامحسوس را درباره چگونگی فعالیت ضایعات فروشی های غیرمجاز ادامه دادند. این تحقیقات به سرنخ های مهمی از یک باند سرقت نوجوان رسید که دوچرخه های سرقتی را به مرکز ضایعات فروشی انتقال می دادند.
وی با اشاره به هدایت یک شبکه سرقت توسط تبهکارانی که در پشت ماجرای سرقت ها قرار داشتند، افزود: ریشه یابی این پرونده و تمرکز پلیس بر نوجوانان تبعه خارجی نشان داد که گروه ۱۰ نفره‌ای از نوجوانان اتباع خارجی از اوایل شب توسط یک دستگاه پیکان وانت به مناطق بالای شهر (محل های سرقت) منتقل می شوند تا با استفاده از گاری های دستی به جمع آوری ضایعات از درون سطل های زباله یا خرید آن ها از شهروندان بپردازند. به همین دلیل گروهی از کارآگاهان به سرپرستی ستوان یکم شفیعی (افسر پرونده) به طور نامحسوس به تعقیب و مراقبت از نوجوانان مذکور پرداختند تا این که مشخص شد آن ها هر شب تعدادی دوچرخه را نیز به مرکز ضایعاتی انتقال می دهند و در همان مرکز به مالخران فروخته می شود.
«کلیددار امنیت مشهد» تصریح کرد: طولی نکشید که با هماهنگی های قضایی و در یک عملیات ضربتی چند ضایعات فروشی در جاده سیمان مشهد زیر ضربه پلیس رفت و با دستگیری حدود ۱۰ نوجوان تبعه خارجی بیش از ۱۰ دستگاه دوچرخه و موتورسیکلت سرقتی کشف و ضبط شد. این درحالی بود که بررسی های نامحسوس از گردانندگان پشت پرده سرقت های مذکور حکایت داشت.
فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: با انتقال نوجوانان سارق به مقر انتظامی، ردپای تبهکاران نامرئی نیز در این ماجرا به میان آمد و مشخص شد افرادی نوجوانان اتباع خارجی را به منظور جمع آوری ضایعات به کار می گیرند و سپس گاری های دستی را در اختیارشان می گذارند اما آن ها در تاریکی شب وارد پارکینگ های منازل می شوند و پس از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت آن ها را در مخروبه ها و زمین های محصور یا ساختمان های در حال احداث مخفی می کنند و سپس آن ها را در اوایل بامداد با همان پیکان وانت به ضایعات فروشی انتقال می دهند!
سرهنگ نگهبان با اشاره به دستگیری برخی از مالخران و راننده پیکان وانت خاطرنشان کرد: نوجوانان مذکور که بین ۱۳ تا ۱۷ سال دارند در حالی با دستور قضایی روانه کانون اصلاح و تربیت شدند که تحقیقات کارآگاهان پایگاه شمال آگاهی مشهد، برای دستگیری مردان نامرئی این سرقت ها آغاز شده است چرا که آن ها در پشت پرده شبکه دزدان نوجوان را هدایت می کنند .
وی با قدردانی از تلاش های کارآگاهان و دستورات ویژه قاضی شعبه ۲۵۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تاکید کرد: بررسی های تخصصی در حالی وارد مرحله جدیدی شده است که پیش بینی می شود راز بسیاری از سرقت های دوچرخه و موتورسیکلت در این شبکه فاش شود . شایان ذکر است تاکنون تعداد زیادی دوچرخه و موتورسیکلت سرقتی تحویل مال باختگان شده است.

منبع: خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *