• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • سه وقف جدید به نام حضرت رضا(ع) / وقف یک آپارتمان در تهران، یک خانه در زاهدان و ۵۰ میلیون تومان وقف مشارکتی

سه وقف جدید به نام حضرت رضا(ع) / وقف یک آپارتمان در تهران، یک خانه در زاهدان و ۵۰ میلیون تومان وقف مشارکتی

  • ۲ سال قبل
  • 0

توسعه بسترهای وقف برای مشارکت بیشتر ارادتمندان به حضرت رضا(ع) در اجرای این سنت حسنه، کارگر افتاده و تازه‌ترین ثمره‌اش وقف دو منزل مسکونی و ۵۰ میلیون تومان پول نقد به عنوان وقف مشارکتی بوده است.

به گزارش آستان‌نیوز، «وقف»، از دیرباز، سنتی پسندیده در بین ایرانیان بوده و کم نیست تعداد مردان و زنانی که تمام یا بخشی از دارایی‌ها و املاک خود را در این راه هدیه می‌کنند. در این میان، بارگاه ملکوتی رضوی بسیار مورد توجه خیراندیشان این مرز و بوم بوده تا جایی که روز به روز بر تعداد نام‌های موجود در فهرست بلندبالای واقفان آستان قدس رضوی افزوده می‌شود.

به پشتوانه نیات خیرخواهانه و بلندنظری این واقفان نیز، امروزه دامنه فعالیت‌ها و ارائه خدمات آستان قدس رضوی از صحن و سرای رضوی فراتر رفته تا جایی که طبق نیات واقفان، ثمرات آن به مردم استان‌های مختلف کشور به‌ویژه اقشار محروم و کم‌برخوردار هم رسیده است.

تسهیل فرآیند وقف و توسعه بسترها

خادمان حضرت رضا(ع) طبق سیاست‌های کلان این آستان مقدس، تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا هم فرآیند انجام وقف را تسهیل کنند و هم بسترهای آن را توسعه دهند. ایجاد امکان وقف آپارتمان و همچنین وقف پول برای مشارکت در پروژه‌های عمرانی حرم مطهر رضوی، از جمله اقدامات اخیر در این حوزه است.

ثبت سه وقف جدید در سازمان موقوفات استان تهران

تازه‌ترین ثمره این خدمت، ثبت سه وقف جدید به نام حضرت رضا(ع) است. وقف دو خانه و یک وقف مشارکتی، که ثمره اقدامات ترویجی سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در استان تهران و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت ارادتمندان به امام هشتم(ع) در این سنت حسنه است.

هر سه واقف جدید آستان قدس رضوی ساکن استان تهران هستند که طی پیگیری و هماهنگی با دفتر وقف سازمان موقوفات استان تهران، نامشان در فهرست واقفان حضرت رضا(ع) ثبت شده است.

موقوفات آستان قدس رضوی در تهران، قدمتی ۲۰۰ ساله دارد و بعد از خراسان رضوی، از نظر کمی بیشترین موقوفات حضرت رضا(ع) در این استان ثبت شده است.

خانم دارابی، واقف آپارتمانی در تهران

مریم دارابی بهرام، یکی از واقفان جدید آستان قدس رضوی است که به تازگی یک واحد آپارتمان خود در تهران را وقف کرده است. این بانوی واقف، به خاطر ارادت خاصی که به حضرت رضا(ع) دارد، آپارتمان محل سکونت خود را به نام ایشان وقف کرده و البته درخواستش این بوده، تا زمانی که در قید حیات است، در این آپارتمان سکونت داشته باشد.

وقفی به نام مادر در شهر زاهدان

بانو اتحاد هم دیگر واقف جدید بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) است که منزل مسکونی مادرش، زنده‌یاد طاهره علی‌پور در شهر زاهدان را طبق وصیت آن مرحومه، برای انجام فعالیت‌های قرآنی و نشر معارف اهل بیت(ع) وقف کرده است.

اهدای ۵۰ میلیون برای وقف مشارکتی

سومین واقف جدید آستان قدس رضوی، آقای خانلو است که ۵۰ میلیون تومان را به نام حضرت رضا(ع) وقف کرده است. طبق نیت این واقع، مبلغ اهدایی او در وقف مشارکتی و برای استفاده در اجرای پروژه‌های عمرانی حرم مطهر هزینه خواهد شد.

منبع:آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *