مشهد بزرگترین ظرفیت خدماتی کشور است

  • ۲ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد گفت: مشهد بزرگترین ظرفیت خدماتی کشور است و ما باید برای حضور ۴۰ میلیون زائر و حتی جمعیت‌های بیشتر خود را آماده کنیم.

سید عبدالله ارجائی امروز، ۱۱ اردیبهشت ماه، در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: ما باید بدانیم که فلسفه ذاتی مشهد وجود امام رضا(ع) است. مشهد یک روستا نبود که در طول سال با جمعیت‌پذیری تبدیل به شهر شود بلکه مشهد یک باغ خصوصی بود که در حدود ۱۲۰۰ سال سرعت جمعیت‌پذیری آن از تمام کهن‌شهرهای اطراف بیشتر بوده و دلیل آن وجود بارگاه امام هشتم(ع) است.

وی عنوان کرد: هر اقدامی که در این شهر صورت می‌پذیرد، باید حول محور فلسفه ذاتی مشهد باشد و اگر فعالیت‌های ما مغایر با این فلسفه باشد، محکوم به شکست می‌شد. بنابراین باید به این مهم که دلیل شکل‌گیری شهر است، توجه داشته باشیم. اقدامات لازم در خصوص نیازسنجی دقیق و نقطه‌زنی براساس آن موردی که زائر نیاز دارد، باید در مشهد صورت گیرد.

همچنین علی نجفی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، در ادامه بیان کرد: علی‌رغم اینکه هر چهار سال تغییر مدیریتی داریم و معمولا در شروع سال نخست هر دوره مدیریتی طبیعی است که با افت‌هایی مواجه شویم اما در مجموعه شهرداری مشهد آنچه که انجام شد، در تراز سنوات گذشته بود.

وی اضافه کرد: امسال با تمام تنگناهایی که داشتیم، ۱۸ میلیون گل کاشته شد که نسبت به سال‌های گذشته کمبود نداشتیم. همچنین ۱۲۰۰ المان گل را در سطح شهر برقرار کردیم. برای اولین بار ۱۱۷ المان تعاملی را که ارتباط دوسویه با مردم برقرار می‌کرد را ایجاد کردیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در این مدت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس مهیا شد که بخشی از آن نوسازی و بخشی دیگر بازسازی شد و در اختیار زائران قرار گرفت. همچنین برای اولین بار در ۱۷ محله شهری رنگ و بوی بهار در حاشیه شهر احساس شد و ۳۰ درصد از المان‌های نوروزی در حاشیه شهر و در پویش محله بهاری اتفاق افتاد. بنابراین این اقدامات حاصل نگاهی بود که ما برای زائران و شهروندان در نظر گرفته بودیم.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *