• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • اکثر پروژه‌های عمرانی حائز اهمیت به بهره‌برداری رسیده است/ ۳۰۰ میلیارد تومان در زمینه اشتغال زنان در حاشیه‌شهر هزینه می‌شود

اکثر پروژه‌های عمرانی حائز اهمیت به بهره‌برداری رسیده است/ ۳۰۰ میلیارد تومان در زمینه اشتغال زنان در حاشیه‌شهر هزینه می‌شود

  • ۲ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد گفت: فعالیت‌های عمرانی در شهر مشهد در قالب پروژه‌های متعدد آغاز شده بود که میانگین پیشرفت ریالی و پرداخت به پیمانکاران تناسب زیادی با پیشرفت فیزیکی نداشت که خوشبختانه امروز اکثر پروژه‌های عمرانی حائز اهمیت به بهره‌برداری رسید که در این راستا از تمامی پیمانکاران تقدیر و تشکر می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “سید عبدالله ارجائی” در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۱ که با حضور استاندار خراسان رضوی، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و سایر مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: از همه همکارانی که زحمت کشیده‌اند و زبان از بیان آن قاصر است، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ضمن تشکر از مدیریت استاندارخراسان‌رضوی به جهت انجام هماهنگی‌های خوب در سطح استان افزود: از دستگاه‌های اجرایی که در کمیته‌های مختلف ستاد خدمات سفر فعال بوده و آنانی که به‌صورت گمنام در خیابان و در قالب تشکل‌های خیابانی خدمات‌رسانی کرده‌اند، نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

شهردار مشهد بیان کرد: در طول چند ماه گذشته با کمک یکایک شما بزرگواران اتفاقات خوبی در مشهد رقم خورد، در ابتدای ورود دوره جدید مدیریت شهری کرونا وضعیت خوبی نداشت و ضریب نفوذ واکسیناسیون بالا نبود اما با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و مدیران وقت استان دو اتفاق بزرگ در سطح مدیریت شهری رقم خورد که تاثیر به‌سزایی در افزایش ضریب واکسیناسیون داشت.

راه‌اندازی اولین ناوگان اتوبوسی واکسیناسیون در سطح کشور

ارجائی ضمن اشاره به راه‌اندازی اولین ناوگان اتوبوسی واکسیناسیون کشور در مشهد و اختصاص تمامی اماکن در اختیار شهرداری به موضوع واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این اقدامات بود تاثیر زیادی در کاهش شیوع مجدد ویروس کرونا در سطح شهر داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین فعالیت‌های عمرانی در شهر مشهد در قالب پروژه‌های متعدد آغاز شده بود که میانگین پیشرفت ریالی و پرداخت به پیمانکاران تناسب زیادی با پیشرفت فیزیکی نداشت که خوشبختانه امروز اکثر پروژه‌های عمرانی حائز اهمیت به بهره‌برداری رسید که در این راستا از تمامی پیمانکاران تقدیر و تشکر می‌کنم، همچنین پروژه جلوخان پایانه با ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی در ابتدای تحویل پروژه و چندین تقاطع غیرهمسطح با تلاش همکاران سازمان عمران به بهره‌برداری رسید که از همه عزیزان سپاسگزارم.

شهردار مشهد تصریح کرد: چندین واگن قطار به ارزش ریالی هزار میلیارد ریال وارد ایران شده که در تهران اسمبل و به مشهد وارد شد و حال با آرامش فکری می‌توانیم سراغ تکمیل خطوط مترو برویم؛ هرچند هنوز برای تجهیز آن کار زیاد است اما کمک‌های استانداری خط ۴ را تکمیل خواهیم کرد، در خط چهار، تنها ۶ متر پیشرفت فیزیکی داشتیم که امروز از مرز یک کیلومتر عبور کرده و این پیشرفت در مناطق خطری بوده است.

۱۱۰ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده است

وی ادامه داد: همچنین ۸۳ دستگاه اتوبوس خریداری و ۲۷ دستگاه نیز بازسازی شد که در مجموع ۱۱۰ دستگاه به ناوگان اضافه شده است، در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری وضعیت پول نقد مساعد نبود اما با تلاش بی‌وقفه همکاران در حوزه مالی به جز منطقه ثامن، تمامی مناطق، ۱۰۰ درصد بودجه نقد خود را محقق کردند که به نوبه خود بی‌نظیر است.

شهردار مشهد اظهار کرد: حوزه راه‌وشهرسازی نیز کمک شایانی به ما کرده و حدود ۱۱۰ درصد بودجه محقق شد شهرداری منطقه ثامن نیز به دلیل ایجاد مشکل در طرح ابلاغی نتوانست بودجه خود را محقق کند که امیدوارم این نقص‌هابرطرف شود.

ارجائی ضمن اشاره به اینکه مبنای ما افزایش ناوگان اتوبوسرانی است، گفت: ۱۴۰ دستگاه اتوبوس خریداری خواهد شد که قرارداد آن منعقد شده و امیدواریم به ۳۰۰ دستگاه برسانیم و در صورت همراهی دستگاه‌ها،این اتوبوس‌ها تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه خواهد شد تا تزریق جان تازه‌ای به اتوبوسرانی باشد، در چهار سال گذشته ۱۸۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده و در کمتر از ۶ ماه ۸۰ دستگاه ناوگان اضافه کردیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم در نقاط کم‌برخوردار هزینه خدمات اتوبوسرانی را به صفر مایل کنیم تا هزینه‌ای پرداخت نکنند به خصوص از خطوط فرعی به خطوط اصلی که مردم دچار مشکل هستند.

شهردار مشهد اظهار کرد: در مترو با قدرت ادامه خواهیم داد و مبنای ما این است که خط دو و سه را با هدف اتصال راه‌آهن، ترمینال و حرم مطهر به یکدیگر متصل کنیم، چند شهریان اساسی در حاشیه شهر و شریان شمال به جنوب در حال طراحی است تا بتوانیم کلنگ‌زنی کنیم.

ارجائی بیان کرد: یک پارک شهری بزرگ و چند پارک محلی و منطقه‌ای تدارک دیده شده که توافق بسیار خوبی با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام داده‌ایم و امیدواریم در چند ماه آینده این توافقنامه ردوبدل شود، همچنین در صورت توافق شورا، ۳۰۰ میلیارد تومان در زمینه اشتغال زنان در حاشیه‌شهر هزینه خواهد شد تا بتوانیم از بخشی از زندگی آنان گره‌گشایی کنیم.

وی ضمن اشاره به توافق با مالکان زمین‌های بزرگ مقیاس، افزود: به دنبال کاهش وابستگی درآمدهای شهری و درآمدهای پایدار برای شهرداری هستیم، بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد ۲۶ هزار میلیارد تومان است که با هدف و تدوین برنامه‌هایی آن را به اجرا می‌رسانیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه