مدیر عامل «سینا بهداشت» ممنوع الخروج شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

دادگستری خراسان رضوی از صدور حکم ممنوع الخروجی مدیر عامل شرکت «سینا بهداشت» و اقدامات قضایی برای احقاق حقوق سهامداران این شرکت خبر داد. به گزارش خراسان رضوی، خرداد امسال بود که اعتراضات سرمایه گذاران در شرکت سینا بهداشت گسترده شد و روزنامه خراسان نیز درگزارشی به بررسی ابعاد ماجرا، گلایه ها و مطالبات مردم و همچنین توضیحات مدیر عامل پرداخت. در گزارش ۲۶ خرداد روزنامه خراسان رضوی، «مهدی مقدسی» کارشناس مسئول بازرسی و نظارت سازمان صمت خراسان رضوی گفته بود: «از این شرکت در گذشته چندین بار مواردی از کالای قاچاق یا تاریخ مصرف گذشته کشف و پرونده های قضایی آن تشکیل و اموال نیز جمع آوری شده بود». پس از این گزارش مردمی روزنامه خراسان، مدیر کل تعزیرات هم به ماجرا ورود کرد و ابعاد تازه ای از تخلفات این شرکت روشن شد. «حمیدرضا کریم» در نشست خبری دوم تیرماه در این باره گفت : در خصوص محصولات آرایشی بهداشتی شکایات زیادی به دست ما رسیده است. در این حوزه می توان به شرکت سینا بهداشت اشاره کرد که تا الان ۳۲ پرونده تخلف در حوزه‌های مختلف گران‌فروشی و قاچاق و موارد دیگر برای این شرکت تشکیل ‌شده و در شعب تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی‌ است. علاوه بر این، معاونت دادستانی مشهد نیز به پرونده تخلفات این شرکت ورود کرده است». همچنین در همان روزها دادستان وقت مرکز استان درباره این موضوع اظهار نظر کرد و گفت : «برای مدیران سینا بهداشت ضرب الاجلی تعیین کردیم و به آن ها فرصت دادیم نقدینگی لازم را فراهم کنند و طلب سرمایه گذاران را بدهند تا از شکایت شان صرف نظر کنند. ما اصراری به قضایی کردن پرونده نداریم، بنابراین در درجه اول مهلتی داده شد تا شاید این شرکت بتواند از طریق اموال، نقدینگی یا چک، شاکی های خود را راضی کند و پرونده ای تشکیل نشود». دادستان این نکته را هم گفته بود که مهلت داده شده در حال اتمام است و اگر سینا بهداشت نتواند نقدینگی لازم را تأمین و شاکی ها را راضی کند، مثل دیگر موارد، پرونده قضایی تشکیل خواهد شد». پس از این پیگیری ها بود که شرکت سینا بهداشت پلمب شد و دستگاه قضایی به طور رسمی و علنی به پرونده این شرکت ورود کرد. به دنبال این اتفاق، دادگستری خراسان رضوی در پاسخ به سوال روزنامه «خراسان رضوی» درباره جزئیات روند رسیدگی به پرونده شرکت «سینا بهداشت» اطلاعیه مهمی صادر و برای ما ارسال کرد که مشروح آن به شرح زیر است:
مهلت پایان یافت، پرونده شرکت قضایی شد
پس از اقدامات متعدد مجموعه قضایی استان در زمینه اعطای فرصت به مسئولان شرکت موسوم به «سینا بهداشت» برای جبران مافات و انجام تعهدات درخصوص سهامداران محترم و همراهی نکردن مسئولان شرکت به ناچار و با هدف دفاع از حقوق سهامداران، برای مسئولان این شرکت پرونده قضایی تشکیل شد.
موارد شکایات شهروندان
بر این اساس تعداد زیادی از شهروندان محترم با حضور در مرجع صالح قضایی علیه مسئولان شرکت شکایتی دایر بر کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، خودداری از استرداد حق دیگران، تدلیس، تهدید، ارعاب، اظهارات خلاف واقع مدیران در خصوص واگذاری سهام و نقض ماده ۲۴۹ قانون اصلاح قانون تجارت و مواردی دیگر، طرح کرده اند.همچنین این شرکت تخلفات صنفی متعددی دارد که در این زمینه نیز پرونده های مختلفی در سازمان تعزیرات حکومتی وجود دارد.
پلمب ۲ شعبه شرکت و پیگیری برای احقاق حقوق سهامداران
گفتنی است،  با دستور مقام قضایی آقای (م – پ) مدیر عامل شرکت مذکور ممنوع الخروج و فعالیت های تجاری این شرکت وفق ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری متوقف و ۲ شعبه فروشگاهی این شرکت پلمب شد. همچنین اقدامات قانونی در زمینه احقاق حقوق سهامداران محترم ادامه دارد و پس از حصول نتایج ملموس، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *