برای استقبال از زائران نوروزی ۱۷۵ برنامه کلیدی در نظر گرفته شده است

  • ۲ سال قبل
  • 0

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در آستان قدس رضوی ۱۷۵ برنامه کلیدی برای استقبال از زائران نوروزی در جهت تسهیل و روان سازی زیارت زائرین در نظر گرفته شده است.
مالک رحمتی عملکرد سال ۱۴۰۰ و برنامه های نوروز ۱۴۰۱ بیان کرد: در دوره تولیت جدید حجت الاسلام مروی یکی از تاکیدات و دغدغه ایشان، نهادیته کردن و برنامه محوری در آستان قدس رضوی است لذا از بدو ورود جلسات کارشناسی راه اندازی و از تجربیات ۴۰ و اندی ساله آستان قدس رضوی استفاده شد و در نهایت با جمع بندی که صورت گرفت تحت عنوان سیاست های کلان آستان قدس رضوی و اصول راهبردی آستان قدس رضوی به همراه سیاست های محرک به تفکیک سازمان های متخصص که در آستان برنامه ریزی شده کار آن در نیمه سال ۱۴۰۰ تمام شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این سیاست ها برای اولبن بار در آستان قدس رضوی انجام شد؛ بیان کرد: در قدم دوم باید سیاست ها به برنامه های عملیاتی تبدیل می شد لذا با دستور تولیت برش برنامه های سه سال آستان قدس متناطر ابن سیاست های کلان و اصول راهبردی تدوین شد.

وی با اشاره به این مطلب که همه این برنامه ها دارای شاخص کمی و کیفی است تا بتوان سنجش کرد؛ اظهار کرد: بالای ۹۰ درصد برنامه های میان مدت ما با شاخص های مد نظر آماده شده و در ستاد برنامه و بودجه این آستان قرار گرفته است و بودجه ۱۴۰۱ با این رویکرد مصرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر امروز آستان قدس رضوی بخواهد در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، زیارتی و معرفتی حرفی برای جهان اسلام داشته باشد، تربیت شایسته ترین خادمین اهل بیت (ع) است ما باید خادمی در طراز امام رضا (ع) تربیت و از او بهره بگیریم لذا بسیاری از سیاست های ما بر همین رویکرد تدوین شده است.

رحمتی با بیان اینکه دومین نکته مد نظر در سیاست های آستان قدس رضوی ارائه بهترین خدمت به زائران است؛ تاکیدکرد: در استان هزاران خدمت به زائران و مجاوران ارائه می شود ولی باید بهترین خدمت ها را در عرصه علمی، زیارتی و معرفتی داشته باشیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی سومین هدف آستان قدس را ارائه برنامه هایی برای استقبال از بیشترین زائر داخلی و خارجی دانست و گفت: ما نباید به زائر ۳۲ میلیونی در مشهد اکتفا کنیم‌ لذا سیایت گذاری ما به گونه ای بوده است که بیشترین زائر را جذب کنیم.

رحمتی اظهار داشت: اگر ما بتوانیم به همه دغدغده های تولیت آستان قدس رضوی جامع عامل بپوشانیم، شایسته ترین خادمین برای بهترین خدمات و بیشترین زائر را در سه سال آینده شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیت های آستان قدس رضوی در حوزه تمدن بزرگ ایرانی اسلامی تاسیس مدرسه عالی فقاهت است؛ همچنین رسیدگی به زایرین محروم و مجاورین کم برخوردار، توانمندسازی و اشتعال زایی مناطق هدف، توجه جدی به محله های کم برخوردار، توجه و همکاری موثر برای ساماندهی حاشیه شهر از فعالیت های آستان قدس رضوی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کارهای قابل توجهی توسط این آستان با مشارکت مردم انجام شود؛ گفت: در بحث افزایش بهره وری موقوفات یکی از سیاست های ما توجه جدی به بحث اقتصاد مقاونتی است که موحب توجه به ظرفیت های درونی و رشد و تعالی می شود که مجموعه کشاوری آستان با هنین رویکرد آخرین دستاورد علمی در صنعت کشاوری را بکار گرفتند.

وی با اشاره به زمین های موقوفه ای آستان قدس رضوی در شهر مشهد و سطح استان؛ بیان کرد: با توجه به کاربری هایی که برای زمین های موقوفه ای در محل کم برخوردار تعریف شده هر فرد خیری که بخواهد در زمینه فرهنگی، آموشی و بهداشتی ارائه خدمات رایگان در این مناطق داشته باشد این اراضی به صورت رایگان در اختیار او قرار می گیرد

وی در خصوص برنامه های پیش رو برای زائران در ایام نوروز ۱۴۰۱ تصریح کرد: تسهیل و روان سازی زیارت برای زائرین، تحقق زیارت آسان، ارائه برنامه های فرهنگی و تبلیغی برای رسیدن به زیارت با معرفت از جمله اقدامات ما است.

قاعم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه میزبانی از زائران حرم مطهر رضوی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی صورت خواهد گرفت؛ بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۷ میلیون ماسک در حرم مطهر توزیع شده است .

رحمتی با تاکید بر هماهنگی و همرامی مدیران اجرایی و دستگاهای متولی برای استقبال از زائران؛ افزود: در آستان قدس رضوی ۱۷۵ برنامه کلیدی در نظر گرفته شده است از جمله تشکیل کارگروه زیارت در حرم با حضور رئیس جمهور برای اولین بار که مصوبات خوبی برای تسهیل امر زیارت و افزایش تعداد زائران داشته و این مصوبات موجب افزایش کیفیت خدمت رسانی به زائران می شود.

وی با اشاره به برنامه های تمام دستگاهها در خصوص ایام نوروز؛ گفت: تمهید اسکان ۳۵۰ الی ۴۵۰ هزار نفر تخت در استان، تامین کالاهای پر مصرف و نیازهای اساسی زائر و سوغات زائر و نطارت بر قیمت ها، پارکینگ ، حوزه های بهداشتی، برقراری نطم و امنیت عمومی برای آرامش زائر از جمله برنامه های ما برای استقبال از زائرین است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *