شمار بیماران کرونایی در خراسان رضوی رو به کاهش است

  • ۲ سال قبل
  • 0

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بیماران کرونایی شامل مبتلایان، بستری شدگان و فوت شدگان ناشی از این بیماری در خراسان رضوی روند کاهشی را طی می‌کند.

دکتر محمد پهلوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر روزانه حدود ۱۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: از این تعداد روزانه حدود ۱۳۵ نفر در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر حدود ۷۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۱۹۶ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان هستند.

پهلوان افزود: روزانه حدود ۱۵۰ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا نیز به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: هرچند روند ابتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی رو به کاهش است اما خطر شیوع اومیکرون و افزایش تعداد بستری شدگان وجود دارد از این رو باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون برای پیشگیری از شیوع و ابتلا به ویروس کرونا تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۸۴ هزار و ۳۰۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۵۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۴۷ تن رسیده است و سه هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌ های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۷۱۹ هزار و چهار نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تا کنون ۶۳ میلیون و ۷۷ هزار و ۵۳۱ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۰۸ دُز دوم و ۲۳ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۴۱ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۲ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۱۸۰ دُز رسیده است.

منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *