تنها راه محرومیت‌زدایی فراهم کردن بسترهای خدمات‌رسانی است

  • ۲ سال قبل
  • 0

 استاندار خراسان رضوی گفت: متاسفانه در نقاط روستایی و حاشیه شهرهای استان مناطق محروم و کم‌برخوردار بسیار زیاد است. تنها راه رفع محرومیت‌زایی ایجاد بسترهای خدمات‌رسانی مانند آب، برق، گاز، فاضلاب و… در این مناطق است.

یعقوبعلی نظری  اظهار کرد: برای جبران عقب‌ماندگی در روستاها و نقاط کم‌برخوردار باید تمام دستگاه‌ها سهم خود را در فراهم کردن بسترهای خدمات‌رسانی پرداخت کنند.

وی به اهمیت امکانات خدماتی به ویژه گاز در روستاها اشاره کرد و افزود: امروز شرایط زندگی با گذشته بسیار متفاوت شده و بیابان‌ها و منابع طبیعی اجازه نمی‌دهد مردم از گیاهان برای تامین روشنایی و گرما استفاده کنند. در نتیجه گاز بهترین انرژی سوخت برای مصرف خانگی در روستاها به شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی تاکید کرد: زیرساخت‌هایی مانند راه، گاز، آب، برق و… در کنار هم و با جامعیت می‌تواند به نیازهای مردم روستاها پاسخ دهد و همچنین زمینه ایجاد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی را در قالب کارگاه‌های خرد ایجاد می‌کند.

افتتاح ۱۲۰۹ طرح عمرانی، اقتصادی و زیرساختی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: قرار شده ۱۲۰۹ طرح عمرانی، اقتصادی و زیرساختی در این استان همزمان با ایام دهه فجر افتتاح شود. این تعداد طرح با اعتبار ۶۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. مقرر شده برخی از این طرح‌ها در شهرستان تایباد و مرز دوغارون به بهره‌برداری برسد.

نظری تصریح کرد: مرز دوغارون به واسطه مراودات اقتصادی که بین ایران و افغانستان انجام می‌شود و نیز تراکم ناوگان تجاری دارای اهمیت خاصی است اما این مرز در بعضی از بخش‌های زیرساختی دارای برخی نواقص است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تردد اتباع افغانستانی از طریق مرز دوغارون و جایگاه ویژه‌ای که این معبر زمینی رسمی دارد، برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد و توسعه پارکینگ‌ها، معابر و روشنایی مورد نیاز در این درگاه مرزی انجام شده تا مرحله به مرحله توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشکلات آن برطرف شود.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *