بیمارستان علوی در مشهد مرکز تکمیل درمان کرونا شد

  • ۲ سال قبل
  • 0

مسوول مرکز تکمیل درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان علوی این شهر برای تکمیل درمان بیماران کرونایی، پیش بینی شده است که در این مرکز تزریق رمدسیویر، درمانگاه و نقاهتگاه و خدمات حمایتی از بیماران ارائه می شود.

حسین مومنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مرکز  ۳۵ تخت برای نقاهتگاه، ۴۰ تخت برای ارایه خدمات شبانه روزی رمدسیویر و هفت تخت برای خدمات اولیه ( سرم تراپی) برای بهبود حال بیماران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در درمانگاه این مرکز، خدمات تخصصی، عمومی و طب سنتی با حضور پزشک معالج ارائه می شود و به صورت روزانه در خدمت ویزیت بیماران قرار دارد.
مسوول مرکز تکمیل درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارانی که نیاز به اکسیژن تراپی در منزل دارند می توانند با مراجعه به این مرکز، کپسول اکسیژن به صورت امانی دریافت کنند.

مومنی افزود: بیماران کرونایی نیازمند خدمات پرستاری در منزل نیز در صورت نیاز می توانند زیر پوشش خدمات مرکز تکمیل درمان کرونا در مشهد قرار گیرند.
وی ادامه داد: خدمات نقاهتگاه از سال ۹۸ تاکنون رایگان بوده است ولی سایر خدمات پرستاری طبق تعرفه شورای راهبردی بررسی و اعلام می شود.
مسوول مرکز تکمیل درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این  مرکز تزریق رمدسیویر برای بیماران به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود.
بیمارستان علوی مشهد پیش از این به عنوان بیمارستان جراحی عروق فعالیت می کرد که با افتتاح بیمارستان ولایت از این پس خدمات درمان و جراحی عروق به این بیمارستان انتقال یافت.

۴۱ مرکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد فعال است که ۲۲ مرکز از این تعداد در شهر مشهد واقع شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بنا به آخرین گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۷۴۵ تن رسیده است.

در این مدت ۲۳ هزار و ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و  هزار و ۵۲۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۸۳۷ تن رسید.
منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *