• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • مراجعه سرپایی به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافت

مراجعه سرپایی به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافت

  • ۲ سال قبل
  • 0

 رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا در این دانشگاه در نسبت به ۱۰ روز گذشته، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر محمد پهلوان را افزود: روز گذشته هزار و ۷۰ بیمار سرپایی با علائم مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند که این میزان نسبت به روزهای گذشته افزایشی محسوس داشته است.
وی اضافه کرد: با افزایش تعداد مبتلایان سرپایی هم اکنون سه شهرستان خراسان رضوی از آبی به رنگ زرد کرونایی تغییر رنگ داده اند در حالی که پیش از این تمامی شهرستانهای استان آبی بودند و این وضعیت نشانه ورود به موج ششم و خطر شیوع اومیکرون است.
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۳۸۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۱۰۱ نفر از این تعداد در بخشهای مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت برای مراجعان سرپایی با علائم مشکوک به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۳۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی سه شهرستان در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.
از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز یکشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و  ۳۶۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ تن رسید.
تا کنون ۶ میلیون و ۸۰ هزار و ۳۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و هزار و ۲۰۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تاکنون ۴۴ میلیون و ۴۶ هزار و ۹۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
تا کنون ۶۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۳۰۹ دُز اول، ۵۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۶۴۶ دُز دوم و ۱۴ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۴۰ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۸ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۳۹۵ دُز رسیده است.
طی شبانه روز گذشته نیز ۳۸۷ هزار و ۵۷۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
“پاندمی کرونا” در سطح جهان، ۳۵۰ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۸۱ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۶۱۱ هزار و ۱۲۶ نفر را گرفته است. ۲۷۸ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۲۵۳ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۷۱ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۵۵۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۸۸ هزار و ۶۲۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.
منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه