• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • بزرگترین لندفیل مهندسی- بهداشتی (دفن زباله) کشور گامی در راستای حرکت در مسیر «مشهد یک الگو»

بزرگترین لندفیل مهندسی- بهداشتی (دفن زباله) کشور گامی در راستای حرکت در مسیر «مشهد یک الگو»

  • ۳ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد گفت: ایجاد لندفیل یکی از جدیدترین متدهای دفن پسماند در دنیا است و خوشحال هستم که اکنون ما در شهر مشهد بزرگترین لندفیل کشور را ایجاد کرده ایم و در مسیر «مشهد یک الگو» با موفقیت گام برمی داریم.
محمدرضا کلائی در پست اینستاگرامی خود در خصوص بزرگترین لندفیل مهندسی- بهداشتی (دفن زباله) کشور می نویسد؛

یکی از مهمترین اتفاقات در حوزه محیط زیست، مدیریت پسماند و جلوگیری از ایجاد آلودگی است. موضوعی که با جدیت در طول این دو سال از سوی همکاران در حوزه خدمات شهری پیگیری شده و حالا یکی از دستاوردهای مهم آن آماده بهره برداری است.

بزرگترین لندفیل مهندسی- بهداشتی (دفن زباله) کشور که باعث می شود تا از دفن غیر بهداشتی زباله ها و پسماند که ثمره آن نفوذ شیرابه ها به آب های زیرزمینی است جلوگیری شود و آسیب رساندن به محیط زیست کاهش موثری پیدا کند.

ایجاد لندفیل یکی از جدیدترین متدهای دفن پسماند در دنیا است و خوشحال هستم که اکنون ما در شهر مشهد بزرگترین لندفیل کشور را ایجاد کرده ایم و در مسیر «مشهد یک الگو» با موفقیت گام برمی داریم.

خوب است که بدانید روزانه دو هزار تن پسماند و زباله در شهر مشهد جمع آوری می شود و از این میزان حدود ۷۰ درصد مواد آلی است که بخش مهم آن به شیرابه تبدیل می شود و نداشتن پروژه ای همچون لندفیل سبب می شود در آینده یک فاجعه محیط زیستی را باتوجه به آلوده شدن آب های زیر زمینی برای شهر و شهروندان رقم بزند.

در واقع ایجاد لندفیل مسئولیت ما در مدیریت شهری مشهد نبود اما همچون دیگر پروژه ها وارد گود شدیم و از حمایت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به دلیل حمایت های آنان ممنون هستم.

از متخصصین و کارشناسان دانشگاهی به ویژه موسسه همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) که در احداث این پروژه بزرگ همکار و همراه ما بودند، سپاسگذارم.

به آقای یعقوبی و همکاران ایشان در معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد و آقای کریمیان در سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد برای به ثمر نشاندن این پروژه مهم در شهر خداقوت و دست مریزاد می گویم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *