دورهمی ۱۵۰ شرور در مشهد با ورود پلیس به خشونت کشیده شد

  • ۳ سال قبل
  • 0

برنامه از قبل چیده شده بود. یکی از اراذل معروف مشهد پس از پایان دوره محکومیتش از زندان آزاد شده بود، آزادی‌ای که پیش‌زمینه دورهم‌نشینی تعداد زیادی از اراذل و اوباش در مشهد شده بود. تهیه‌کنندگان این دورهم‌نشینی، با اجاره یک باغ‌تالار در جاده میامی به قصد برگزاری جشن گلریزان برای رفیق تازه آزادشده‌شان، شامگاه جمعه از حدود ۱۵۰ نفر دعوت کرده بودند که دست پر به این مراسم بیایند، موضوعی که موجب بروز حساسیت پلیس مشهد و دستور مستقیم مقام قضایی شد.

از غروب جمعه رفت‌وآمد زیادی در یک قسمت از جاده میامی به چشم می‌آمد. خودرو‌های زیادی اطراف یکی از باغ‌سرا‌های این منطقه پارک شده بود و مردان زیادی به صورت فردی و گروهی به این مکان وارد می‌شدند.
کسی به درستی نمی‌دانست قرار است چه اتفاقی بیفتد و این رفت‌وآمد‌های مشکوک که بدون حضور هیچ زنی در جریان بود، ظن و گمان‌هایی را در پی داشت تا جایی که احتمال وقوع حوادث بعدی، منجر به ورود مأموران انتظامی مشهد به ماجرا شد.

ورود پلیس به باغ‌سرای جنجالی
در کشاکش این رفت‌وآمد‌های مشکوک در جاده میامی، گزارش‌های محرمانه‌ای به پلیس رسید که نشان می‌داد اراذل و اوباش در این مکان دور هم جمع شده‌اند و احتمال اینکه حوادث دیگری در پی این ماجرا باشد نیز وجود دارد. موضوعی که حساسیت‌های بیشتری را برانگیخت و عوامل انتظامی بلافاصله برای ورود به این باغ‌سرا از مقام قضایی کسب تکلیف کردند.

زمان زیادی نگذشته بود که دستور محرمانه‌ای به پلیس رسید و از آن‌ها خواسته شده بود تا با ورود به این پرونده و بازرسی از باغ‌سرای مورد نظر به منظور پیشگیری از وقوع جرم، جلوی حوادث احتمالی بعدی را بگیرند.
ساعت از ۶ عصر گذشته بود که تعدادی زیادی از عوامل انتظامی مأمور شدند تا راز این گردهمایی اراذل در مشهد را کشف کنند.

آغاز یک درگیری مسلحانه
اطلاعات اولیه حکایت از آن داشت که تعدادی از افراد حاضر در این باغ‌سرا مسلح هستند، که این موضوع موجب شده بود تا هیچ یک از مأموران انفرادی عمل نکند و تنها با فرمان مافوقشان پا به این گود تاریک بگذارند.

با حضور مأموران در اطراف این باغ‌تالار، دستور ورود صادر شد مأموران با احتیاط وارد این مکان شدند، اما حضور ناگهانی پلیس موجب وقوع هیجان در میان افراد حاضر در باغ‌سرا شد تا جایی که در کمتر از چند دقیقه این صحنه تبدیل به کارزاری مسلحانه میان پلیس و اراذل شد.

هر چند تب تند زد و خورد به زودی خوابید، اما تعداد زیادی از افراد که گلوله نیز به بدن آن‌ها اصابت کرده بود، روی زمین افتادند.

مرگ یکی از افراد حاضر در مراسم
دقایقی بعد با اعلام حادثه به اورژانس، تکنیسین‌های اورژانس پزشکی ۱۱۵ در محل حاضر شدند.
به گفته مدیر روابط‌عمومی اورژانس مشهد، در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داده بود و ۱۱ نفر نیز زخمی شده بودند.
محمد علیشاهی ادامه داد: ۳ نفر از مصدومان با خودرو شخصی و ۸ مصدوم نیز با ۳ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های شهید کامیاب، شهید هاشمی‌نژاد و بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) مشهد منتقل شدند.

جشن اراذل به خشونت کشیده شد
با کشته شدن یکی از افراد حاضر در این باغ‌سرا، موضوع به بازپرس جنایی دادسرای ناحیه ۲ مشهد گزارش شد و قاضی حسن زرقانی به همراه تیم جنایی در محل حاضر شدند.
بررسی‌های مقام قضایی نشان می‌داد که فرد کشته شده از افراد شرکت کننده در این مراسم و حدود چهل‌ساله بوده است.
در حالی بررسی‌های مقام قضایی آغاز شد که مشخص شد تعدادی از مأموران انتظامی نیز در میان زخمی‌ها حضور داشته و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

در ادامه با دستور قاضی زرقانی، تمام افراد حاضر در این مراسم که حدود ۱۵۰ نفر بودند، به منظور بررسی و انجام اقدامات قضایی دستگیر شدند.
قاضی زرقانی با تکذیب برخی شایعات مبنی بر شهادت مأموران پلیس در این عملیات، از ادامه تحقیقات به منظور مشخص شدن علت دقیق مرگ متوفی و همچنین افرادی که به سوی مأموران شلیک کرده‌اند خبر داد.
منبع: شهرارا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه