دستگیری باز شکاری معروف در مشهد

  • ۳ سال قبل
  • 0

باز شکاری معروف که برای خود باند تبهکاری تشکیل داده بود با شلیک پلیس مشهد به دام افتاد.
یک کیلومتر دویده بود، پشت سرش را نگاه نمی‌کرد و فقط می‌دوید، توجهی به عابران نداشت و گاهی با تنه زدن به آن‌ها راهش را می‌گشود. از نفس افتاده بود اما از تکاپو نه. سرگردان بین دو دنیای متفاوت در حال دویدن بود، یکی دنیایی تیره که پشت سرش بود و اگر قدم سست می‌کرد گرفتارش می‌شد و دیگری دنیای روشنی که برای رسیدن به آن باید سریع‌تر می‌دوید، اگر نفسش می‌گذاشت. صداهای مبهمی از پشت سر می‌شنید، صدای پایی که از زمان فرار لحظه‌ای قطع نشده بود. در همین‌ حین صدای هولناک دیگری به جمع صداها اضافه شد، صدایی انفجاری که وعده نیستی و مرگ می‌داد، آن‌قدر سابقه داشت که صدای شلیک گلوله را با هیچ صدای دیگری اشتباه نکند. این صدا به ناگاه تمام توانش را گرفت و همین که روی زمین افتاد و تن به دنیای سیاه زندان داد، مأموران انتظامی همچون باز شکاری بر سرش فرود آمدند و او را از کاخ رؤیاهای ذهنی‌اش بیرون کشیدند.
به گزارش رکنا، ماجرای بالا روایتی از دستگیری یک سارق سابقه‌دار خودرو در حوالی بولوار پیروزی بود، سارقی که اسیر پنجه قدرتمند افسران تجسس کلانتری ناجای مشهد شده و راه فرار بر او بسته شد.
این پرونده از آنجا آغاز شد که مأموران گشت کلانتری ناجای مشهد، هنگام گشت‌زنی در محدوده جغرافیایی کلانتری خود در جنوب مشهد، به حرکت راننده یک خودرو سواری پژو ۲۰۶مشکوک شدند.
مأموران که پرونده‌های باز زیادی برای پیگیری دارند و هر سرنخی می‌تواند راز یک یا چند پرونده را بگشاید، از کوچک‌ترین سرنخ‌های احتمالی هم دست نمی‌کشند. مأموران از راننده خودرو خواستند تا کنار خیابان متوقف شود، اما راننده به محض دریافت دستور پا بر پدال گاز فشرد و به سرعت از محل دور شد.
افسران گشت کلانتری نیز در واکنشی سریع با چراغ گردان و آژیرکشان به منظور هشدار به دیگر رانندگان و عابران پیاده، سر در پی این خودرو گذاشتند. هم‌زمان با عملیات تعقیب، پلاک این خودرو را از مرکز پلیس استعلام گرفتند که مشخص شد خودرو سرقتی است. در این لحظه راننده خودرو که خود را ناتوان از فرار می‌دید، با پیچیدن غیرمجاز با حرکت خلاف مسیر فرارش را از سر گرفت.
در این لحظه مأموران با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی هوایی کردند. هم‌زمان خودرو فراری با یک سواری پراید برخورد کرد و متوقف شد، راننده پس از خروج از خودرو با پای پیاده شروع به دویدن کرد و پس از طی مسافتی طولانی شلیک دومین تیرهوایی تمام راه‌های فرار را به روی او بست.
از آنجا که در تمام پرونده‌های سرقت همیشه پای یک مال‌خر در میان است و اگر این تکمیل‌کنندگان زنجیره سرقت وجود نداشته باشند، ریشه بسیاری از سرقت‌ها خشکیده می‌شود، این متهم نیز پس از انتقال به کلانتری نام یک مال‌خر که با او همکاری داشت را برای پلیس رو کرد.
موضوعی که منجر به عملیاتی ثانویه با هماهنگی قضایی شد و این فرد در منزل مسکونی‌اش دستگیر شد. از منزل این فرد نیز مقداری وسایل و قطعات سرقتی خودرو کشف شد.

طی روزهای گذشته پرونده دیگری نیز در اختیار مأموران کلانتری ناجا قرار گرفت. این پرونده با تماس شهروندی آغاز شد که تیزی قمه یک زورگیر خیابانی امنیتش را خدشه‌دار کرده بود.
مأموران کلانتری ناجا بلافاصله به میدان آمدند، مشخصاتی که شهروند به مأموران داد از این قرار بود که جوانی موتورسوار، کاپشنی کرم رنگ به تن با موتورسیکلتی بدون پلاک و تیره رنگ، با یک قمه بزرگ راه او را سد کرده و تمام دارایی او را زورگیری کرده است. مشخصات دقیق اعلام شده از سوی مال‌باخته موجب شد تا گشت‌زنی هدفمند مأموران منجر به پایان رفتارخطرناک این متهم به زورگیری شود. مأموران با شناسایی متهم به او دستور ایست دادند اما او نیز مانند سارق پرونده قبلی پا به فرار گذاشت، در نهایت او نیز با تیراندازی هوایی مأموران از حرکت باز ایستاد و صید قانون شد.

سومین پرونده که مأموران کلانتری نواب صفوی مشهد را سرخط رسیدگی به آن کرد، مربوط به زورگیری ۲ ضایعات ‌جمع‌کن در هسته مرکزی شهر بود.
طبق گزارش شهروندان، این افراد به شاکی حمله‌ور شده و کیف پول و مدارک هویتی او را ربوده‌ و متواری شده‌ بودند. مأموران بلافاصله در محل حاضر شدند و متوجه شدند که یکی از این سارقان در حلقه محاصره شهروندان و شاکی اسیر شده است.
با دستگیری متهم و انتقال به کلانتری در بازرسی بدنی از او، علاوه بر مدارک هویتی شاکی، تعدادی مدارک شناسایی دیگر هم کشف شد که نشان از دیگر سرقت‌های این فرد و همدست فراری‌اش داشت.
به گفته فرمانده انتظامی مشهد، بررسی مأموران نشان داد که این مدارک ششم آبان‌ از یک منزل در مشهد به سرقت رفته است.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: متهم چهل‌ودو ساله که دارای سابقه کیفری است، دیگر همدستش را معرفی کرده است و تحقیقات درباره این پرونده‌ها از سوی افسران تجسس ۲ کلانتری ادامه دارد.
منبع: رکنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *