دانشگاهیان خراسان رضوی ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند

  • ۳ سال قبل
  • 0

دانشگاهیان خراسان رضوی با انتشار بیانیه‌هایی انزجار خود را از ترور شهید محسن فخری زاده اعلام و بر تداوم مسیر علمی وی تاکید کردند.

دکتر محمد کافی، رییس دانشگاه فردوسی مشهد در پیام تسلیت خود نوشت: شهادت دانشمند مجاهد، دکتر محسن فخری زاده را به ملت بزرگ و خانواده فهیم دانشگاهیان ایران تسلیت گفته و امید دارم مسیری که توسط این رادمردان و وارستگان برای پیشرفت و سازندگی ایران هموار گشته، توسط جوانان و دانشمندان این کهن بوم ادامه یابد.

همچنین رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در پیام خود آورد: امروز شاهد این هستیم که سنگر شهادت در دانشگاه‌ها قرار گرفته است پس باید در عرصه جهاد علمی بیشتر از گذشته بکوشیم و قله‌های علم را فتح کنیم.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق افزود : دشمنان کور دل انقلاب اسلامی امروز دانشمند بزرگ کشورمان شهید محسن فخری زاده را ترور و به شهادت رساندند اما خون این شهید باعث رشد و اتحاد بیشتر این انقلاب و نابودی و فروپاشی استکبار و اسراییل خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در پیام خود نوشت: بار دیگر دستهای کثیف و نامیمون استکبار جهانی، یکی از دانشمندان تراز اول کشورمان را آماج حمله مملو از حقد و کین خود نمود و این عالم دانشمند و فرزانه را به شهادت رساند.

دکتر محمد مهدی طهرانچی افزوده است: این شهید بزرگوار که عمری را با اخلاص و ایثار کم نظیر برای سربلندی و سرافرازی کشور و مردم در حوزه های علم و دانش و پژوهش سپری کرد و میراثی گرانقدر از دستاوردهای عظیم علمی و پژوهشی از خود به یادگار گذاشت نماد درخشان پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی در ساحت علم و فناوری و پژوهش بود و اخلاق و منش او و فعالیتهای علمی اش، به منزله چراغ راه نسلهای متوالی از دانشمندان جوان و توانمند ایران اسلامی خواهد بود.

وی ادامه داده است: بی شک این ترور بزدلانه، در سالگرد شهادت شهید دکتر مجید شهریاری جامعه دانشگاهی کشور را متحمل یک خسارت جبران ناپذیر نمود و کشور را از خدمات ارزنده و توام با اخلاص و معنویت او محروم کرد. اما تردیدی نیست که راه او، منش او و عشق وافر او به خدمت و جانفشانی به کشورش را جوانان برومند این سرزمین دنبال می کنند و پرچمی را که با افتخارآفرینیهای او به اهتزاز درآمده بود را بر قله‌های رفیع علم، دانش و پژوهش کشور در اهتزاز نگاه خواهند داشت.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه – هفتم آذرماه – با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.
منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *