معاون فرهنگی جدید شهرداری مشهد کیست؟

  • ۴ سال قبل
  • 0

محمدمحسن مصحفی از روزنامه‌نگاری در دوران اصلاحات، تا مدیریت طرحهای مطالعه و تدوین تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی‌‌، از همکاری با موسسه امام موسی صدر تا دکترای علوم سیاسی از فرانسه را تجربه کرده است.
محمدمحسن مصحفی متولد ۱۳۵۲ مشهد به سمت معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد منصوب شد؛ وی پیش از این در سالهای گذشته در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در سمتهای مشاور معاون، عضو هیئت مدیره سازمان فرهنگی و معاونت فرهنگی، هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشغول به کار بوده است.
وی دارای کارشناسی ارشد جامعه شناسی سیاسی و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه پاریس است. مصحفی از روزنامه نگاران با سابقه است که در دو دهه گذشته (به ویژه در دوره اصلاحات) سابقه همکاری با مطبوعات و رسانه ها یمکتوب اصلاح طلب را در کارنامه خود دارد. او به صورت حرفه ای از سال ۷۹ به عضویت تحریریه روزنامه حیات نو به مدیر مسئولی حجه الاسلام و المسلمی‌ن سید‌هادی خامنه ای در می‌ آید.
مصحفی از سال ۸۰ به عنوان دبیر سرویس سیاسی همکاری اش را با حیات نو ادامه می‌دهد و همزمان با سرویس همشهری دیپلماتیک شروع به همکاری می‌کند؛ وی پس از توقیف روزنامه حیات نو در فاصله سالهای ۸۱ تا ۸۳ دبیر سرویس سیاسی روزنامه حیات نو اقتصادی می‌شود و تا سال ۸۳ که برای ادامه تحصیل به فرانسه می‌رود در این روزنامه مشغول بکار بوده است. او طی سالهای ۸۳ تا ۸۵ در رایزنی مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه مشغول به فعالیت بوده است. عضویت در انجمن اسلامی‌ دانشجویان فرانسه در سالهای تحصیل در پاریس از جمله فعالیتهای دانشجویی او در این دوره به شمار می‌رود.
مصحفی در کنار اشتغال به حرفه روزنامه&zwnj؛ نگاری در تمام دو دهه گذشته بنا به علاقه و زمی‌نه مطالعاتی اش در حوزه اندیشه و تاریخ سیاسی از جمله پژوهشگران فعال در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی‌ و ایران معاصر بوده است. مصحفی در ادامه کارهای مطالعاتی خود مدتی با موسسه فرهنگی، تحقیقاتی امام موسی صدر در زمی‌نه تدوین تاریخ شفاهی همکاری داشته است؛ وی نیز از سال ۱۳۷۹ با دفتر ادبیات انقلاب اسلامی‌ حوزه هنری همکاری مستمری در زمی‌نه پژوهش، تالیف در زمی‌نه تاریخ شفاهی دارد و تاکنون از مجموعه مصاحبه&zwnj؛ ها یتاریخ شفاهی وی این آثار به چاپ رسیده است:
خاطرات یک دیپلمات دو جلد/ خاطرات جواد منصوری- نشر سوره مهر حوزه هنری
روزهای دشوار مبارزه/خاطرات علی تمسکی- نشر سوره مهر حوزه هنری
سه عنوان کتاب از پژوهشهای تاریخ شفاهی در زمی‌نه تاریخ معاصر هم که مصحفی متولی مصاحبه، گردآوری و تالیف آن‌هابوده هم در دست چاپ است که شامل این عناوین از خاطرات است
۱-خاطرات دوره مهندس عبدالعلی زاده وزیر مسکن دولت اصلاحات
۲-خاطرات مرحوم جلال غنی زاده از موسسین جبهه ملی دوم به طبع انتشارات سوره مهر

منبع: سیسیسی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه